Yrityksen rahoitus
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS3208 |
Tyyppi: | Pakollinen |
OPS: | LT 2017 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2018-2019) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Lehtimäki, Harri |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2018-2019
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Lähiop. | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | T-LT-2T | 7.1.2019 – 26.5.2019 | Harri Lehtimäki | Suomi | 22 h | 10.12.2018 – 14.1.2019 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa laatia yrityksen tarpeisiin soveltuvia rahoituslaskelmia ja arvioida niiden avulla taloudellista tehokkuutta sekä tuntee yrityksen tarpeisiin soveltuvat rahoituslähteet.
Opiskelijan työmäärä
luennot, harjoitukset ja tentti 26 h, tenttiin valmistautuminen 8 h, kotitehtävät 8 h, itsenäinen työskentely ja reflektointi 15 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Liikekirjanpidon perusteet ja käytäntö ja kustannuslaskennan perusteet.
Sisältö
Rahoitussuunnittelu ja rahoituksen lähteet, liikepääoman tarve, ostolaskut rahoituskeinona, suorat ja epäsuorat rahoituslaskelmat.
Aluevaikuttavuus
Hyvä rahoituksen suunnittelu luo taloudelliset toimintaedellytykset alueen yrityksille.
Kansainvälisyys
Kansainvälisille markkinoille pääsy edellyttää tarkkaa rahoitussuunnittelua.
Opiskelumateriaali
Luentomateriaali ja harjoitukset.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, itsenäinen opiskelu.
Arviointikriteerit
5 opiskelija osaa käyttää, soveltaa ja arvioida kriittisesti teorioita, käsitteitä ja menetelmiä asiantuntevasti erilaisissa tilanteissa. Hän osaa perustella teoriapohjaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja.
3 Opiskelija osaa perustella omat ratkaisunsa sekä vertailla ja analysoida eri näkökulmia. Hän osaa myös keskustella asiantuntevasti alan asioista ja ilmiöistä.
1 opiskelija osaa käyttää systemaattisesti teorioita, periaatteita ja menetelmiä. Hän osaa kommunikoida alan asioista.
Arviointimenetelmät
Koe ja aktiivinen osallistuminen. Numeerinen arviointi asteikolla 0-5.