Hankeharjoitus
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS2403 |
Tyyppi: | Pakollinen |
OPS: | LT 2014V / 2015V / 2017V / 2018V / 2019V / 2020V T-LT 2013V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2017-2018 / 2019-2020 / 2020-2021 / 2021-2022 / 2022-2023) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Lehtimäki, Harri |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
1 | 7.3.2016 – 28.5.2016 | Leena Pommelin-Andrejeff | Suomi | 7.12.2015 – 11.3.2016 |
2 | 9.1.2017 – 24.5.2017 | Mika Ylinen | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
3 | 8.1.2018 – 31.5.2018 | Leena Pommelin-Andrejeff | Suomi | 11.12.2017 – 15.1.2018 |
Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2017-2018
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa soveltaa kaikkia aiemmin oppimiaan asioita suuntautumisvaihtoehtoonsa liittyvän hankkeen käytännön suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa. Keskeisenä oppimistavoitteena on, että opiskelija sisäistää kriittisen arvioinnin merkityksen hanketyöskentelyssä
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 135h
-mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 12h
- aloitusluento 4h
- henkilö- / ryhmäkohtainen ohjaus, palautekeskustelu, sekä esitys toimeksiantajalle 8h
tuntia per henkilö / ryhmä
-mistä itsenäistä opiskelua 111h
- itsenäinen projektityöskentely
- Hankesuunnitelman, kirjallisen loppuraportin ja esitysmateriaalin
teko
- verkkopohjaiset opinnot
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Toisen vuoden suuntaavat opinnot
Sisältö
Tarvelähtöisen hankkeen toteuttaminen toimeksiantona. Hankesuunnitelman laatiminen sekä hankkeen suunnitelman mukainen toteuttaminen, Tulosten kriittinen arviointi hankesuunnitelman pohjalta
Opiskelumateriaali
Silverberg, P. 2004. Ideasta projektiksi. Helsinki. .
Toteutettujen hankkeiden hankesuunnitelmat ja projektiraportit
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Kokonaiskuvan hahmottaminen, henkilökohtainen/ryhmäkohtainen ohjaus, projektiopiskelu, yhteistoiminnallinen opiskelu, kirjoittamalla oppiminen, ongelmaperusteinen oppiminen, verkkotuettu opetus.
Arviointikriteerit
Kiitettävä 5
Opiskelija osaa kriittisesti arvioida projektin toteutusta, vertailla tuloksia alkuperäiseen hankesuunnitelmaan sekä perustella lopputulokseen vaikuttaneita tekijöitä (kyky arvioida toteutusratkaisujen arvoa ajatellen hankkeen lopputulosta). Opiskelija pystyy luomaan joitain uutta olemassa olevan tiedon pohjalta (synteesi). Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti johtaa ja hallita projektityöskentely prosessia.
Hyvä 3
Osaa soveltaa osaamistaan hankkeen käytännön suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa sekä osaa käyttää hankkimaansa tietoa oikeassa tilanteessa. Ymmärtää hankekokonaisuuden osat ja niiden väliset suhteet.
Tyydyttävä 1
Tunnistaa projektityöskentelyn peruslähtökohdat sekä tunnistaa tarvelähtöisen projektin toteutusedellytykset. Opiskelija osaa toteuttaa elinkeinoon liittyvän hankkeen tietyssä toimintaympäristössä
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa käytetään numeerinen skaala (0-5). Arviointi tapahtuu toteutetun hankkeen pohjalta, opiskelija tekee kirjallisen Projektiraportin. Arvioinnissa keskeisessä roolissa on opiskelijan itsearviointi hankkeen toteutuksesta.
-Kirjallinen raportti 30%
-Suullinen esitys 30%
-työprosessi 20%
-Itsearviointi 20%