Business-to-Business -markkinointi ja verkostot
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS1413 |
OPS: | LT 2022 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2023-2024) |
Lukukausi: | Syksy |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Skjäl, Heidi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2023-2024
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3004 | LT2022-2M | 21.8.2023 – 24.12.2023 | Heidi Skjäl | Suomi | 1.8.2023 – 6.9.2023 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää business-to-business markkinoinnin erityispiirteet ja tarpeen vaihtaa fokusta tuotteiden valmistuksesta ja jakelusta pitkäaikaisen arvon ja asiakassuhteiden luomiseen sekä myyntiin. Opiskelija saa valmiudet ymmärtää B2B myynnin dynamiikkaa.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä: 135 h. Ohjattua lähiopetusta: 40 h. Itsenäistä opiskelua: 95 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin perusteet, Sales Management.
Sisältö
B2B markkinoinnin erityispiirteet ja asiakassegmentointi. B2B markkinoiden viestintäkeinot. Case-esimerkki.
Aluevaikuttavuus
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Kansainvälisyys
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Opiskelumateriaali
Kenner, K. & Leino S. 2020. Myyntikirja. Menesty uuden ajan B2B myynnissä. Alma Talent
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitus- ja projektityöt, ryhmätyöskentely.
Arviointikriteerit
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan
3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita
1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi (0-5).