VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Business-to-Business -markkinointi ja verkostot (TLS1413)

Business-to-Business -markkinointi ja verkostot

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS1413
Tyyppi: Pakollinen
OPS: LT 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021 / 2022 / 2023 / 2024
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2018-2019 / 2019-2020 / 2020-2021 / 2021-2022 / 2022-2023 / 2023-2024 / 2024-2025 / 2025-2026)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Skjäl, Heidi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
1T-LT-2M31.8.2018 – 21.12.2018Kim Skåtar, Timo MalinSuomi20.8.2018 – 17.9.2018
2T-LT-2M2.9.2019 – 22.12.2019Heidi SkjälSuomi19.8.2019 – 9.9.2019
3001LT2019-2M24.8.2020 – 20.12.2020Heidi SkjälSuomi17.8.2020 – 11.9.2020
3002LT2020-2M23.8.2021 – 19.12.2021Heidi SkjälSuomi1.8.2021 – 6.9.2021
3003LT2021-2M22.8.2022 – 18.12.2022Heidi SkjälSuomi1.8.2022 – 6.9.2022
3004LT2022-2M21.8.2023 – 24.12.2023Heidi SkjälSuomi1.8.2023 – 6.9.2023
3005LT2023-2M19.8.2024 – 22.12.2024Heidi SkjälSuomi1.8.2024 – 6.9.2024

Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2024-2025

Osaamistavoitteet

Opiskelija sisäistää business-to-business markkinoinnin ja myynnin erityispiirteet ja tarpeen vaihtaa fokusta tuotteiden valmistuksesta ja jakelusta pitkäaikaisen arvon ja asiakassuhteiden luomiseen. Opiskelija saa valmiudet toimia verkosto- ja yhteistyönäkökulmasta B2B markkinoilla. Opintojakson osaamistavoitteena on perehdyttää opiskelija business to business (B2B) markkinoinnin eritysalueisiin, painotus asiakassuhteiden luomisessa, verkostoitumisessa, myynnin syventämisessä ja markkinoille spesifissä markkinointiviestintäkeinossa. Opiskelija hallitsee sekä suullisesti että kirjallisesti viestintätaidot, mukaan lukien kuuntelutaito, keskustelutaito, ja esiintymisosaaminen sekä osaa luoda johdonmukaisen markkinoinnin kirjallisen tuotoksen hyödyntäen tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä: 135 h. Ohjattua lähiopetusta: 40 h. Itsenäistä opiskelua: 95 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet, Sales Management.

Sisältö

B2B markkinoinnin erityispiirteet ja asiakassegmentointi. B2B markkinoiden viestintäkeinot.

Aluevaikuttavuus

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Kansainvälisyys

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Opiskelumateriaali

Holma, L., Laasio, K., Ruusuvuori, M., Seppä, S., & Tanner, R. (n.d.). Menestys syntyy asiakaskokemuksesta: B2B-johtajan opas. Myös ekirja.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitus- ja projektityöt, ryhmätyöskentely.

Arviointikriteerit

5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan

3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita

1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita

Arviointimenetelmät

Numeerinen arviointi (0-5).


Takaisin