VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Markkinointistrategia (TLS1204) > 2024-2025

Markkinointistrategia

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS1204
OPS: LT 2022
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2024-2025)
Lukukausi: Kevät
Laajuus: 4 op
Vastuuopettaja: Skjäl, Heidi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2024-2025

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
3005LT2022-3M21.10.2024 – 2.3.2025Heidi Skjäl, Timo MalinSuomi1.8.2024 – 6.9.2024

Osaamistavoitteet

Opintojakso koostuu markkinointi- ja viestintästrategian keskeisistä komponenteista, joiden pohjalta opiskelijat laativat sosiaalisen median markkinointisuunnitelman yritykselle. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa soveltaa tuote- ja viestintästrategian komponentteja osana strategisen markkinoinnin suunnittelua. Opiskelija kykenee luomaan strategiaprosessien pohjalta sosiaalisen median markkinointisuunnitelman. Opiskelija pystyy luovasti tiimeissä ideoimaan ja kehittämään uusia lähestymistapoja annettuihin tehtäviin sekä toimimaan sitoutuneesti, tehokkaasti ja rakentavasti työyhteisötiimissä. Opiskelija hallitsee vuorovaikutustaidot, mukaan lukien kuuntelutaidon, keskustelutaidon, ja esiintymisosaamisen. Opiskelija ymmärtää palautteen käsitteen ja osaa antaa sekä vastaanottaa palautetta. Opiskelija kykenee arvioimaan omia vahvuuksiaan ja kehityskohteitaan ja pystyy viemään näitä käytäntöön erilaisissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää tekoälyn merkityksen oman ideoinnin apuna ja osaa arvioida tiedon oikeellisuutta. Opiskelija hallitsee suomen kielen kirjoitustaidon ja osaa ilmaista itseään selkeästi ja ammattimaisesti. ja noudattaa opinnäytetyökriteereitä. Opiskelija osaa tuottaa laadukkaita kirjallisia raportteja.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 108 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 32h
- mistä itsenäistä opiskelua: 76h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin aiemmat opintojaksot.

Sisältö

Markkinointistrategian rooli organisaation päätöksenteossa. Markkinointistrategian laatimisprosessin vaiheet. Toimintaympäristö- ja markkinatiedon hyödyntäminen strategiaprosessissa sekä sosiaalisen median markkinointisuunnitelman laatiminen näiden pohjalta käytännön esimerkein.

Aluevaikuttavuus

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Kansainvälisyys

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Opiskelumateriaali

Komulainen, M. (2023). Menesty Digimarkkinoilla. Kauppakamari. ekirja.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, ryhmätyöt, harjoitustyö.

Arviointikriteerit

Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan

3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita

1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita

Arviointimenetelmät

Numeerinen arviointi (0-5).


Takaisin