VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Palvelujen markkinointi (TLS1103) > 2019-2020

Palvelujen markkinointi

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS1103
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: LT 2018
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2019-2020)
Lukukausi: Kevät
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Waltermann, Marianne
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2019-2020

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliLähiop.Ilmoittautuminen
18T-LT-2M6.1.2020 – 24.5.2020Harri JaskariSuomi55 h16.12.2019 – 14.1.2020

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on perehdyttää opiskelija palvelujen markkinoinnin erityispiirteisiin ja kilpailukeinoihin. Opiskelija osaa soveltaa tietojaan käytännön yritystoimintaan.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä: 135 h. Ohjattua lähiopetusta: 50 h. Itsenäistä opiskelua: 85 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet, Sales Management.

Sisältö

Palvelujärjestelmän osat, palvelun laatu ja palvelukehittely, palvelun markkinoinnin kilpailumalli, palvelujohtamisen periaatteet.

Aluevaikuttavuus

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Kansainvälisyys

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Opiskelumateriaali

- Grönroos, C. 2015. Palveluiden johtaminen ja markkinointi Wsoy pro. Muu luennoitsijan määräämä materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset, harjoitustyöt, projektityöt.

Arviointikriteerit

Tentti:

5: käyttää ja soveltaa keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä sujuvasti erilaisissa tilanteissa
3: käyttää johdonmukaisesti teorioita, käsitteitä ja menetelmiä kirjallisessa ja suullisessa viestinnässä
1: käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä erilaisissa tilanteissa


Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan

3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita

1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita

Arviointimenetelmät

Numeerinen arviointi (0-5). Aktiivinen osallistuminen luennoilla 10%, harjoitustyö 40% ja tentti 50%.


Takaisin