VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Suhdemarkkinointi (TLS1102) > 2014-2015

Suhdemarkkinointi

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS1102
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-LT 2013 / 2013V
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2014-2015)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Skåtar, Kim
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2014-2015

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
125.1.2015 – 30.4.2015Kim SkåtarSuomi8.12.2014 – 12.1.2015

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on, että opiskelija saa perinteisten markkinoinnin kilpailukeinojen lisäksi perustiedot siitä, kuinka käytännössä suhdemarkkinointi, verkostot ja vuorovaikutukset toimivat markkinoinnissa. Opiskelija osaa soveltaa tietoaan yritystoiminnassa.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä: 81 h. Ohjattua lähiopetusta: 39 h. Itsenäistä opiskelua: 42 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet. Sales Management.

Sisältö

Suhdemarkkinoinnin käsitteet, erilaiset markkinatasolla olevat suhteet, asiakkaan ja yrityksen väliset suhteet sekä suhteiden vaikutus markkinointiin.

Aluevaikuttavuus

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Kansainvälisyys

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Opiskelumateriaali

- Gummeson, E. 2004. Suhdemarkkinointi, 4p:stä 30 R:ään. Helsinki. Talentum.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitus- ja projektityöt.

Arviointikriteerit

Tentti:

5: käyttää ja soveltaa keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä sujuvasti erilaisissa tilanteissa
3: käyttää johdonmukaisesti teorioita, käsitteitä ja menetelmiä kirjallisessa ja suullisessa viestinnässä
1: käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä erilaisissa tilanteissa


Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan

3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita

1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita

Arviointimenetelmät

Numeerinen arviointi (0-5). Harjoitustyö 50% ja tentti 50%.


Takaisin