Kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS1101 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | LT 2019 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2020-2021) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Malin, Timo |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2020-2021
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3001 | LT2019-2M | 4.1.2021 – 2.5.2021 | Timo Malin | Suomi | 17.8.2020 – 10.1.2021 |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelijalla on valmiudet analysoida kuluttaja- ja ostokäyttäytymistä ymmärtääkseen, miten markkinat toimivat. Opiskelija osaa hyödyntää tietojaan suunnitellessaan ja toteuttaessaan markkinointia.
Opiskelijan työmäärä
lähiopetus 27 h
itsenäinen työskentely 53 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
markkinoinnin perusteet
Sisältö
Kuluttajakäyttäytyminen, kuluttajan ostopäätösprosessi ja siihen vaikuttavat tekijät, tulevaisuuden ostokäyttäytyminen.
Aluevaikuttavuus
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Kansainvälisyys
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Opiskelumateriaali
- Roberts-Limbard, Mornay Parumasur, Sanjana Brijball 2015. Consumer Behaviour. Third edition. Claremont. South Africa.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
- luennot, työpajatyöskentely 27 h
- itsenäinen opiskelu ja projektityö 53 h
Arviointikriteerit
Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan
3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita
1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita
Arviointimenetelmät
Arviointi (0-5). Projektityö 50%, Lähituntityöskentely 20%, Ryhmätoiminnan itsearviointi 10%, Projektityön esittely 20%