VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen (TLS1101)

Kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS1101
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: LT 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020
T-LT 2005 / 2005V / 2006 / 2006V / 2007 / 2008 / 2009 / 2009V / 2010 / 2011 / 2011V / 2012 / 2013 / 2013V
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2006-2007 / 2007-2008 / 2008-2009 / 2009-2010 / 2010-2011 / 2011-2012 / 2012-2013 / 2013-2014 / 2014-2015 / 2015-2016 / 2016-2017 / 2017-2018 / 2018-2019 / 2019-2020 / 2020-2021 / 2021-2022)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Malin, Timo
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
1 28.8.2006 – 22.12.2006Päivi BjörkmanSuomi18.8.2006 – 10.9.2006
2 27.8.2007 – 21.12.2007Päivi BjörkmanSuomi17.8.2007 – 7.9.2007
3 27.8.2007 – 26.10.2007Kari TikkalaSuomi17.8.2007 – 7.9.2007
4 25.8.2008 – 20.12.2008Päivi BjörkmanSuomi15.8.2008 – 31.8.2008
5 26.10.2009 – 19.12.2009Päivi BjörkmanSuomi5.10.2009 – 1.11.2009
6 30.8.2010 – 22.10.2010Päivi BjörkmanSuomi20.8.2010 – 5.9.2010
7 7.3.2011 – 29.4.2011Päivi BjörkmanSuomi14.2.2011 – 13.3.2011
8 5.3.2012 – 27.4.2012Päivi BjörkmanSuomi13.2.2012 – 11.3.2012
9 3.9.2012 – 26.10.2012Päivi BjörkmanSuomi13.8.2012 – 7.9.2012
10 4.3.2013 – 24.5.2013Päivi BjörkmanSuomi11.2.2013 – 4.3.2013
11 2.9.2013 – 20.12.2013Päivi BjörkmanSuomi16.8.2013 – 13.9.2013
12 5.1.2015 – 30.4.2015Timo MalinSuomi8.12.2014 – 12.1.2015
13 4.1.2016 – 29.4.2016Timo Malin, Thomas SabelSuomi7.12.2015 – 10.1.2016
14T-LT-2M9.1.2017 – 29.4.2017Peter Smeds, Timo Malin, Thomas SabelSuomi12.12.2016 – 16.1.2017
15T-LT-2M8.1.2018 – 27.4.2018Timo MalinSuomi11.12.2017 – 15.1.2018
16T-LT-2M7.1.2019 – 26.5.2019Timo MalinSuomi10.12.2018 – 14.1.2019
17T-LT-2M6.1.2020 – 24.5.2020Timo MalinSuomi16.12.2019 – 14.1.2020
3001LT2019-2M4.1.2021 – 2.5.2021Timo MalinSuomi17.8.2020 – 10.1.2021
3002LT2020-2M3.1.2022 – 1.5.2022Tanja-Maria DavidovSuomi1.12.2021 – 10.1.2022

Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2021-2022

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on, että opiskelijalla on valmiudet analysoida kuluttaja- ja ostokäyttäytymistä ymmärtääkseen, miten markkinat toimivat. Opiskelija osaa hyödyntää tietojaan suunnitellessaan ja toteuttaessaan markkinointia.

Opiskelijan työmäärä

lähiopetus 27 h
itsenäinen työskentely 53 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

markkinoinnin perusteet

Sisältö

Kuluttajakäyttäytyminen, kuluttajan ostopäätösprosessi ja siihen vaikuttavat tekijät, tulevaisuuden ostokäyttäytyminen.

Aluevaikuttavuus

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Kansainvälisyys

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Opiskelumateriaali

- Roberts-Limbard, Mornay Parumasur, Sanjana Brijball 2015. Consumer Behaviour. Third edition. Claremont. South Africa.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

- luennot, työpajatyöskentely 27 h
- itsenäinen opiskelu ja projektityö 53 h

Arviointikriteerit


Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan

3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita

1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita

Arviointimenetelmät

Arviointi (0-5). Projektityö 50%, Lähituntityöskentely 20%, Ryhmätoiminnan itsearviointi 10%, Projektityön esittely 20%


Takaisin