Kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS1101 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | LT 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 T-LT 2005 / 2005V / 2006 / 2006V / 2007 / 2008 / 2009 / 2009V / 2010 / 2011 / 2011V / 2012 / 2013 / 2013V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2006-2007 / 2007-2008 / 2008-2009 / 2009-2010 / 2010-2011 / 2011-2012 / 2012-2013 / 2013-2014 / 2014-2015 / 2015-2016 / 2016-2017 / 2017-2018 / 2018-2019 / 2019-2020 / 2020-2021 / 2021-2022) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Malin, Timo |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | 28.8.2006 – 22.12.2006 | Päivi Björkman | Suomi | 18.8.2006 – 10.9.2006 | |
2 | 27.8.2007 – 21.12.2007 | Päivi Björkman | Suomi | 17.8.2007 – 7.9.2007 | |
3 | 27.8.2007 – 26.10.2007 | Kari Tikkala | Suomi | 17.8.2007 – 7.9.2007 | |
4 | 25.8.2008 – 20.12.2008 | Päivi Björkman | Suomi | 15.8.2008 – 31.8.2008 | |
5 | 26.10.2009 – 19.12.2009 | Päivi Björkman | Suomi | 5.10.2009 – 1.11.2009 | |
6 | 30.8.2010 – 22.10.2010 | Päivi Björkman | Suomi | 20.8.2010 – 5.9.2010 | |
7 | 7.3.2011 – 29.4.2011 | Päivi Björkman | Suomi | 14.2.2011 – 13.3.2011 | |
8 | 5.3.2012 – 27.4.2012 | Päivi Björkman | Suomi | 13.2.2012 – 11.3.2012 | |
9 | 3.9.2012 – 26.10.2012 | Päivi Björkman | Suomi | 13.8.2012 – 7.9.2012 | |
10 | 4.3.2013 – 24.5.2013 | Päivi Björkman | Suomi | 11.2.2013 – 4.3.2013 | |
11 | 2.9.2013 – 20.12.2013 | Päivi Björkman | Suomi | 16.8.2013 – 13.9.2013 | |
12 | 5.1.2015 – 30.4.2015 | Timo Malin | Suomi | 8.12.2014 – 12.1.2015 | |
13 | 4.1.2016 – 29.4.2016 | Timo Malin, Thomas Sabel | Suomi | 7.12.2015 – 10.1.2016 | |
14 | T-LT-2M | 9.1.2017 – 29.4.2017 | Peter Smeds, Timo Malin, Thomas Sabel | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
15 | T-LT-2M | 8.1.2018 – 27.4.2018 | Timo Malin | Suomi | 11.12.2017 – 15.1.2018 |
16 | T-LT-2M | 7.1.2019 – 26.5.2019 | Timo Malin | Suomi | 10.12.2018 – 14.1.2019 |
17 | T-LT-2M | 6.1.2020 – 24.5.2020 | Timo Malin | Suomi | 16.12.2019 – 14.1.2020 |
3001 | LT2019-2M | 4.1.2021 – 2.5.2021 | Timo Malin | Suomi | 17.8.2020 – 10.1.2021 |
3002 | LT2020-2M | 3.1.2022 – 1.5.2022 | Tanja-Maria Davidov | Suomi | 1.12.2021 – 10.1.2022 |
Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2021-2022
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelijalla on valmiudet analysoida kuluttaja- ja ostokäyttäytymistä ymmärtääkseen, miten markkinat toimivat. Opiskelija osaa hyödyntää tietojaan suunnitellessaan ja toteuttaessaan markkinointia.
Opiskelijan työmäärä
lähiopetus 27 h
itsenäinen työskentely 53 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
markkinoinnin perusteet
Sisältö
Kuluttajakäyttäytyminen, kuluttajan ostopäätösprosessi ja siihen vaikuttavat tekijät, tulevaisuuden ostokäyttäytyminen.
Aluevaikuttavuus
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Kansainvälisyys
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Opiskelumateriaali
- Roberts-Limbard, Mornay Parumasur, Sanjana Brijball 2015. Consumer Behaviour. Third edition. Claremont. South Africa.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
- luennot, työpajatyöskentely 27 h
- itsenäinen opiskelu ja projektityö 53 h
Arviointikriteerit
Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan
3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita
1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita
Arviointimenetelmät
Arviointi (0-5). Projektityö 50%, Lähituntityöskentely 20%, Ryhmätoiminnan itsearviointi 10%, Projektityön esittely 20%