Palveluliiketoimintaosaaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLP0701 |
OPS: | LT 2021 / 2021V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2021-2022) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Skjäl, Heidi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2021-2022
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3003 | LT2021-1A, LT2021-1B | 3.1.2022 – 29.5.2022 | Heidi Skjäl | Suomi | 1.12.2021 – 10.1.2022 |
3004 | LT2021-1C, LT2021-1D | 3.1.2022 – 29.5.2022 | Heidi Skjäl | Suomi | 1.12.2021 – 10.1.2022 |
3005 | LT2021V-1K | 3.1.2022 – 1.5.2022 | Heidi Skjäl | Suomi | 1.12.2021 – 10.1.2022 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija tietää mitä palvelukäsitteellä tarkoitetaan, hän tuntee erilaiset palvelumuodot sekä ymmärtää palvelujen merkityksen yrityksen/yhteisön kilpailukeinona.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 81 h. Ohjattua lähiopetusta, projektit sekä ryhmätyöt: 27h. Itsenäistä opiskelua: 54h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin perusteet
Sisältö
Eri palvelumuotoihin tutustuminen sekä niiden arviointi ja raportointi, palvelumuotoilu.
Aluevaikuttavuus
Kurssilla reflektoidaan alueen yrityksiin.
Opiskelumateriaali
-Tuulaniemi, Juha. Palvelumuotoilu. Talentum, 2011. Hämeenlinna : Kariston kirjapaino
-Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, workshopit, ryhmätyöt.
Arviointikriteerit
Kiitettävä 5 Osaa kriittisesti arvioida erilaisia palveluja ja niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen, huomioi analyyttisellä tavalla palveluihin liittyvän teorian
Hyvä 3 Osaa luokitella erilaisia palveluja sekä arvioida niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen.
Tyydyttävä 1 Tunnistaa eri palvelut sekä ymmärtää niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen.
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa käytetään numeerista skaalaa (0-5). Arviointi tapahtuu toteutettujen tehtävien, workshopien ja ryhmätöiden pohjalta.