VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Palveluliiketoimintaosaaminen (TLP0701) > 2019-2020

Palveluliiketoimintaosaaminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLP0701
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: LT 2019
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2019-2020)
Lukukausi: Kevät
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Sabel, Thomas
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2019-2020

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliLähiop.Ilmoittautuminen
26T-LT-1-16.1.2020 – 24.5.2020Heidi SkjälSuomi33 h16.12.2019 – 14.1.2020
27T-LT-1-26.1.2020 – 24.5.2020Heidi SkjälSuomi33 h16.12.2019 – 14.1.2020
28T-LT-1-36.1.2020 – 24.5.2020Heidi SkjälSuomi33 h16.12.2019 – 14.1.2020
29T-LT-1-46.1.2020 – 24.5.2020Harri JaskariSuomi33 h16.12.2019 – 14.1.2020

Osaamistavoitteet

Opiskelija tietää mitä palvelukäsitteellä tarkoitetaan, hän tuntee erilaiset palvelumuodot sekä ymmärtää palvelujen merkityksen yrityksen/yhteisön kilpailukeinona.

Opiskelijan työmäärä

Yhteensä 81 h. Ohjattua lähiopetusta, projektit sekä ryhmätyöt: 39 h. Itsenäistä opiskelua: 42 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet

Sisältö

Eri palvelumuotoihin tutustuminen sekä niiden arviointi ja raportointi, palvelumuotoilu.

Opiskelumateriaali

-Tuulaniemi, Juha. Palvelumuotoilu. Talentum, 2011. Hämeenlinna : Kariston kirjapaino
-Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, workshopit, ryhmätyöt, kirjoittamalla oppiminen.

Arviointikriteerit

Kiitettävä 5
Osaa kriittisesti arvioida erilaisia palveluja ja niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen, huomioi analyyttisellä tavalla palveluihin liittyvän teorian
Hyvä 3
Osaa luokitella erilaisia palveluja sekä arvioida niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen.
Tyydyttävä 1.
Tunnistaa eri palvelut sekä ymmärtää niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen.

Arviointimenetelmät

Arvioinnissa käytetään numeerista skaalaa (0-5). Arviointi tapahtuu toteutettujen tehtävien, workshopien ja ryhmätöiden pohjalta, opiskelija tekee kirjallisen oppimisraportin. Arvioinnissa keskeisessä roolissa on opiskelijan kyky arvioida palveluja teorian pohjalta.

- Yksilösuoritus: kirjatentti 50%
- Mystery shopping -ryhmätyö 50%
- Artikkelien ryhmätyöt (3 kpl) ja niiden esittäminen

100-90p. = 5
89-80p. = 4
79-70p. = 3
69-60p. = 2
59-50p. = 1


Takaisin