VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Hankeharjoitus (TLA0904)

Hankeharjoitus

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLA0904
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: LT 2014 / 2015 / 2016
T-LT 2013
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2017-2018 / 2018-2019)
Laajuus: 6 op
Vastuuopettaja: Smeds, Peter
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliLähiop.Ilmoittautuminen
1T-LT-4K1.9.2015 – 18.12.2015Leena Pommelin-Andrejeff, Pia LiedesSuomi 14.8.2015 – 30.10.2015
2T-LT-3M1.9.2015 – 28.2.2016Kim Skåtar, Peter Smeds, Thomas SabelSuomi 14.8.2015 – 30.10.2015
3 1.9.2015 – 31.3.2016Marianne Waltermann, Marika Teirfolk-NaarmalaSuomi 14.8.2015 – 30.10.2015
4T-LT-3T1.9.2015 – 15.2.2016Mika YlinenSuomi 14.8.2015 – 30.10.2015
5T-LT-4K1.9.2016 – 31.12.2016Leena Pommelin-AndrejeffSuomi 22.8.2016 – 6.11.2016
6T-LT-3M1.9.2016 – 1.3.2017Kim Skåtar, Peter Smeds, Thomas SabelSuomi 22.8.2016 – 6.11.2016
7 1.9.2016 – 31.12.2016Margit Mannila, Marika Teirfolk-NaarmalaSuomi 22.8.2016 – 6.11.2016
8T-LT-3T1.9.2016 – 5.3.2017Mika YlinenSuomi 22.8.2016 – 6.11.2016
9T-LT-4K1.9.2017 – 28.2.2018Leena Pommelin-AndrejeffSuomi 21.8.2017 – 18.9.2017
10T-LT-3M1.9.2017 – 22.12.2017Kim Skåtar, Peter Smeds, Thomas SabelSuomi 21.8.2017 – 18.9.2017
11 1.9.2017 – 4.3.2018Marika Teirfolk-Naarmala, Päivi AuranenSuomi 21.8.2017 – 18.9.2017
12T-LT-3T1.9.2017 – 22.12.2017Harri Lehtimäki, Mika YlinenSuomi 21.8.2017 – 18.9.2017
13T-LT-4K31.8.2018 – 23.2.2019Leena Pommelin-AndrejeffSuomi 20.8.2018 – 17.9.2018
14T-LT-3M31.8.2018 – 21.12.2018Kim Skåtar, Peter Smeds, Thomas SabelSuomi66 h20.8.2018 – 17.9.2018
15T-LT-3O31.8.2018 – 23.2.2019Marianne Waltermann, Marika Teirfolk-NaarmalaSuomi37 h20.8.2018 – 17.9.2018
16T-LT-3T31.8.2018 – 23.2.2019Harri LehtimäkiSuomi66 h20.8.2018 – 17.9.2018
 T-LT-3KP1 – P2 (2018-2019)Leena Pommelin-AndrejeffSuomi66 h 

Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2018-2019

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa kaikkia aiemmin oppimiaan asioita suuntautumisvaihtoehtoonsa liittyvän hankkeen käytännön suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa. Keskeisenä oppimistavoitteena on, että opiskelija sisäistää kriittisen arvioinnin merkityksen hanketyöskentelyssä.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 162h
-mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 12h
- aloitusluento 4h
- henkilö- / ryhmäkohtainen ohjaus, palautekeskustelu, sekä esitys toimeksiantajalle 8h
tuntia per henkilö / ryhmä
-mistä itsenäistä opiskelua 150h
- itsenäinen projektityöskentely
- Hankesuunnitelman, kirjallisen loppuraportin ja esitysmateriaalin
teko
- verkkopohjaiset opinnot
- Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Toisen vuoden suuntaavat opinnot

Sisältö

Tarvelähtöisen hankkeen toteuttaminen toimeksiantona. Hankesuunnitelman laatiminen sekä hankkeen suunnitelman mukainen toteuttaminen, Tulosten kriittinen arviointi hankesuunnitelman pohjalta.

Aluevaikuttavuus

Opintojakson toimeksiannot tulevat pääasiallisesti alueen yrityksiltä

Kansainvälisyys

Toimeksiantoihin pyritään samaan kansainvälinen ulottuvuus

Opiskelumateriaali

Heagney, J. (2011). Fundamentals of Project Management. AMACOM
Toteutettujen hankkeiden hankesuunnitelmat ja projektiraportit.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Kokonaiskuvan hahmottaminen, henkilökohtainen/ryhmäkohtainen ohjaus, projektiopiskelu, yhteistoiminnallinen opiskelu, kirjoittamalla oppiminen, ongelmaperusteinen oppiminen, verkkotuettu opetus.

Arviointikriteerit

Kiitettävä 5

Opiskelija osaa kriittisesti arvioida projektin toteutusta, vertailla tuloksia alkuperäiseen hankesuunnitelmaan sekä perustella lopputulokseen vaikuttaneita tekijöitä (kyky arvioida toteutusratkaisujen arvoa ajatellen hankkeen lopputulosta). Opiskelija pystyy luomaan joitain uutta olemassa olevan tiedon pohjalta (synteesi). Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti johtaa ja hallita projektityöskentely prosessia.


Hyvä 3

Osaa soveltaa osaamistaan hankkeen käytännön suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa sekä osaa käyttää hankkimaansa tietoa oikeassa tilanteessa. Ymmärtää hankekokonaisuuden osat ja niiden väliset suhteet.


Tyydyttävä 1

Tunnistaa projektityöskentelyn peruslähtökohdat sekä tunnistaa tarvelähtöisen projektin toteutusedellytykset. Opiskelija osaa toteuttaa elinkeinoon liittyvän hankkeen tietyssä toimintaympäristössä

Arviointimenetelmät

Arvioinnissa käytetään numeerinen skaala (0-5). Arviointi tapahtuu toteutetun hankkeen pohjalta, opiskelija tekee kirjallisen Projektiraportin. Arvioinnissa keskeisessä roolissa on opiskelijan itsearviointi hankkeen toteutuksesta.

-Kirjallinen raportti 30%
-Suullinen esitys 30%
-työprosessi 20%
-Itsearviointi 20%


Takaisin