Markkinointilainsäädännön perusteet
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLA0202 |
OPS: | LT 2024 / 2024-O / 2024V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2025-2026) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Teirfolk-Naarmala, Marika |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opiskelija hallitsee kaupalliseen sopimuksen tekemiseen liittyvän lainsäädännön, kuluttajansuojan ja kauppalain. Lisäksi opiskelija ymmärtää kilpailulainsäädännön vaikutukset yrityksen toimintaan ja osaa perusteellisesti kansallisen kilpailulainsäädännön. Lisäksi opiskelija tuntee immateriaalioikeuden perusteet.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä 81 tuntia.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Sopimus- ja velvoiteoikeuden perusteet.
Sisältö
Kuluttajansuojalaki ja kauppalaki, kilpailulaki ja laki sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa sekä julkiset hankinnat. Immateriaalioikeudet.
Aluevaikuttavuus
Opiskelija kehittää osaamistaan toimia alueen elinkeinoelämän palveluksessa.
Kansainvälisyys
Opiskelija ymmärtää kansainvälisyyden vaikutuksen ja merkityksen opittuun.
Opiskelumateriaali
- Moodlen materiaalit
- Voimassa oleva lainsäädäntö
Soveltuvin osin:
- Peltonen Anja: Kuluttajansuojaoikeus (Tritonian e-kirja) uusin painos
- Virtanen Pertti: Markkinoi ja myy oikein - sallitut ja kielletyt kilpailukeinot (Tritonian e-kirja)uusin painos
- Kuoppamäki Petri: Uusi kilpailuoikeus (Tritonian e-kirja) uusin painos
- Wilhelmsson Thomas- Leif Sevon - Pauliine Koskelo: Kauppalain pääkohdat (Tritonian e-kirja) uusin painos
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, projektityöt, itseopiskelu.
Arviointikriteerit
5. Opiskelia hallitsee kiitettävästi kurssin aihealueet, kuluttajansuojan, kauppalain, kilpailulainsäädännön sekä immateriaalioikeuden perusteet sekä hahmottaa erinomaisesti niiden merkityksen yrityksen toiminnalle.
3. Opiskelia hallitsee hyvin kurssin aihealueet, kuluttajansuojan, kauppalain, kilpailulainsäädännön sekä immateriaalioikeuden perusteet sekä hahmottaa niiden merkityksen yrityksen toiminnalle.
1. Opiskelia hallitsee tyydyttävästi kurssin aihealueet, kuluttajansuojan, kauppalain, kilpailulainsäädännön sekä immateriaalioikeuden perusteet sekä ymmärtää niiden merkityksen yrityksen toiminnalle.
Arviointimenetelmät
Tentti, harjoitukset, oikeustapaus-case. Numeerinen arviointi (0-5).