Markkinointiviestintä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TL00BE50 |
OPS: | LT 2022 / 2023 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 / 3 (2024-2025) |
Lukukausi: | Syksy / Kevät |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Skjäl, Heidi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2024-2025
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3003 | LT2023-2M | 2.1.2025 – 30.4.2025 | Heidi Skjäl | Suomi | 1.12.2024 – 12.1.2025 |
3004 | LT2022-3M | 19.8.2024 – 20.12.2024 | Heidi Skjäl | Suomi | 1.8.2024 – 6.9.2024 |
Osaamistavoitteet
Opintojakson osaamistavoitteena on luoda opiskelijalle ymmärrys online- ja offline- markkinointikeinojen merkityksestä markkinointiviestinnän suunnittelussa. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa analysoida ja valita markkinointikeinoista relevanteimmat ja soveltaa niitä käytännön esimerkkien avulla. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa toimia tehokkaasti ja rakentavasti tiimissä sekä ymmärtää sitoutumisen ja yhteistyön merkityksen niin tiimitoiminnassa kuin oman motivaation tunnistamisessa. Opiskelija hallitsee suomen kielen kirjoitustaidon ja osaa ilmaista itseään selkeästi ja ammattimaisesti. Opiskelija noudattaa opinnäytetyökriteereitä ja osaa tuottaa laadukkaita kirjallisia raportteja. Opiskelija osoittaa ensiluokkaista esiintymisosaamista ja kykenee rakentamaan moderneja ja visuaalisia esityksiä. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 108 h. Ohjattua lähiopetusta, projektit sekä ryhmätyöt: 32 h. Itsenäistä opiskelua: 76 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin perusteet
Sisältö
Markkinointiviestinnän keinot (brändäys, vaikuttajamarkkinointi, sosiaalisen median markkinointi, mainonta, suhdetoiminta, sponsorointi, myynnin edistäminen, suoramyynti/sähköpostimarkkinointi, tapahtumat)
Aluevaikuttavuus
Paikalliset yritykset otetaan mukaan projektityöhön
Kansainvälisyys
Paikalliset yritykset, jotka ovat mukana alueen kansainvälistymisprosesseissa otetaan mukaan projektityöhön
Opiskelumateriaali
Smith, PR (2019). Integrating online and offline, customer engagement and digital technologies
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, projektityö
Arviointikriteerit
Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan
3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita
1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita
Arviointimenetelmät
Scale 0-5