Markkinointiviestintä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TL00BE50 |
OPS: | LT 2021 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2022-2023) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Skjäl, Heidi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2022-2023
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3001 | LT2021-2M | 2.1.2023 – 30.4.2023 | Heidi Skjäl | Suomi | 1.12.2022 – 10.1.2023 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija hahmottaa markkinointiviestinnän kokonaisuutena ja osaa eritellä online ja offline markkinointikeinot. Opiskelija ymmärtää sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin osana markkinointiviestinnän keinoja ja osaa soveltaa SOSTAC-mallia markkinointiviestinnän suunnittelussa.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 108 h. Ohjattua lähiopetusta, projektit sekä ryhmätyöt: 36 h. Itsenäistä opiskelua: 72 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin perusteet
Sisältö
Markkinointiviestinnän keinot (brändäys, vaikuttajamarkkinointi, sosiaalisen median markkinointi, mainonta, suhdetoiminta, sponsorointi, myynnin edistäminen, suoramyynti/sähköpostimarkkinointi, tapahtumat)
Aluevaikuttavuus
Paikalliset yritykset otetaan mukaan projektityöhön
Kansainvälisyys
Paikalliset yritykset, jotka ovat mukana alueen kansainvälistymisprosesseissa otetaan mukaan projektityöhön
Opiskelumateriaali
-Smith, PR (2019). Integrating online and offline, customer engagement and digital technologies
-Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, projektityö
Arviointikriteerit
Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan
3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita
1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita
Arviointimenetelmät
Scale 0-5