VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Markkinointitutkimus (TL00BE49) > 2024-2025

Markkinointitutkimus

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TL00BE49
OPS: LT 2022
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2024-2025)
Lukukausi: Syksy
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Sabel, Thomas
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2024-2025

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
3002LT2022-3M19.8.2024 – 15.12.2024Maijastiina JokitaloSuomi1.8.2024 – 6.9.2024

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää luotettavan tiedon merkityksen markkinoinnin päätöksenteon kannalta. Opiskelija tietää keskeisimmät markkinoinnin päätöksentekoon vaikuttavat tiedonlähteet ja osaa soveltaa näitä työelämässä.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä: 81 h. Ohjattua lähiopetusta: 33 h. Itsenäistä opiskelua: 48 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet, Palvelujen markkinointi. Tutkimusmenetelmät ja tilastotiede.

Sisältö

Big data, web analytiikka, kuluttajakyselyt, segmentointi ja profilointi.

Aluevaikuttavuus

Kurssityö toimeksiantona alueen yrityksille.

Kansainvälisyys

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Opiskelumateriaali

-Jeffery M. (2010) Data-Driven Marketing: The 15 Metrics Everyone in Marketing Should Know. John Wiley and Sons.
-Muu opettajan ilmoittama materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitukset, tehtävät

Arviointikriteerit

Harjoitustyö ja markkinointitutkimus:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan

3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita

1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita

Arviointimenetelmät

Numeerinen (0-5)Harjoitustehtävät 50%, kurssitehtävä 50%


Takaisin