Palvelumuotoilu
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TL00BE47 |
OPS: | LT 2023 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2025-2026) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Saarikoski, Sari |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun perusperiaatteet ja kykenee soveltamaan niitä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä. Opiskelija oppii tunnistamaan asiakkaiden tarpeita ja odotuksia sekä hyödyntämään erilaisia palvelumuotoilun työkaluja. Hän osaa analysoida ja visualisoida palveluprosesseja sekä tuottaa innovatiivisia ratkaisuja,jotka parantavat asiakaskokemusta ja lisäävät palvelujen arvoa. Lisäksi opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun merkityksen organisaation kilpailukyvylle ja kestävälle kehitykselle. Hän pystyy toimimaan osana tiimiä ja soveltamaan palvelumuotoilun menetelmiä sekä digitaalisten että fyysisten palvelujen kehittämisessä.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 135 h, josta ohjattua lähiopetusta 40 oppituntia.
Kurssitehtävä toteuteteaan yrityscase ryhmätyönä.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Palveluliiketoimintaosaaminen, markkinoinnin perusteet, sales management
Sisältö
Johdatus palvelumuotoiluun
Asiakaskeskeisyys liiketoiminnassa
Kilpailuetu ja innovaatio
Palvelumuotoilun prosessi: Tupla-timantti-malli
Kurssitehtävä suoritetaan tiimitehtävänä yrityscase:na Vaasassa.
Sisältö kuvataan opintojaksokuvauksessa,joka sijaitsee opintojakson moodle alustalla.
Opiskelumateriaali
Opintojakson moodle alustalla olevat aineistot ja tuntitehtävät.
Palvelumuotoilu: Tuulaniemi,Juha (2011) Talentum Media Oy