Palvelumuotoilu
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TL00BE47 |
OPS: | LT 2021 / 2022 / 2023 / 2024 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 / 3 (2022-2023 / 2024-2025 / 2025-2026 / 2026-2027) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Saarikoski, Sari |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3001 | LT2021-2M | 2.1.2023 – 30.4.2023 | Sari Saarikoski | Suomi | 1.12.2022 – 10.1.2023 |
3003 | LT2022-3M | 2.1.2025 – 2.5.2025 | Pertti Aula, Sari Saarikoski | Suomi | 1.12.2024 – 12.1.2025 |
Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2024-2025
Osaamistavoitteet
Opiskelija tietää mitä palvelumuotoilu käsitteellä tarkoitetaan, ymmärtää kuluttajan ja palvelun tuottajan roolin ja näkökulman markkinoilla ja palvelujen kehittämisen merkityksen yrityksen/yhteisön kilpailukeinona.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 135 h. Ohjattua lähiopetusta,yrityscase ryhmätyönä sekä mahdolliset tuntitehtävät.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Palveluliiketoimintaosaaminen, markkinoinnin perusteet, sales management
Sisältö
Palvelun laatu sekä palveluprosessin suunnittelu, hallinta ja kehittäminen, palvelumuotoilu. Yrityscase osana kurssin suorittamista.
Aluevaikuttavuus
Alueen yritysten kanssa tehdään yhteistyötä yrityscase ja vierailijaluennoitsijoiden muodossa.
Kansainvälisyys
Sekä opetuksessa että tehtävissä huomioidaan alueen kansainvälisten yritysten tarpeita ja näkemyksiä.
Opiskelumateriaali
-Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali
moodle alustalla olevat materiaalit
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa käytetään numeerista skaalaa (0-5). Arviointi tapahtuu toteutettujen tehtävien ja yrityscase pohjalta.
- yrityscase; osallistuminen sekä lopputulema 70%
- tuntitehtävät 20%
- oma arvionti ja palaute 10%
100-90p. = 5
89-80p. = 4
79-70p. = 3
69-60p. = 2
59-50p. = 1