Digimarkkinoinnin perusteet
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TL00BE44 |
OPS: | LT 2024 / 2024-O |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2024-2025) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Välikangas, Eeva |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2024-2025
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3016 | LT2024-1A | 3.3.2025 – 11.5.2025 | Eeva Välikangas | Suomi | 1.12.2024 – 12.1.2025 |
3017 | LT2024-1B, LT2024-1C | 2.1.2025 – 9.3.2025 | Eeva Välikangas | Suomi | 1.12.2024 – 12.1.2025 |
3019 | LT2024-1D | 2.1.2025 – 9.3.2025 | Eeva Välikangas | Suomi | 1.12.2024 – 12.1.2025 |
3020 | LT2024-1O | 3.3.2025 – 11.5.2025 | Eeva Välikangas | Suomi | 1.12.2024 – 12.1.2025 |
Osaamistavoitteet
Kurssilla tutustutaan digimarkkinoinnin perusteisiin ja digimarkkinoinnin ajantasaisiin työvälineisiin ja ohjelmistoihin. Kurssilla opiskelija kasvattaa digitaalisia työelämävalmiuksiaan ja oppii tunnistamaan digimarkkinoinnin roolin osana yrityksen strategiaa ja brändi-imagoa.
Kurssin suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot ja -taidot suunnitella ja toteuttaa digimarkkinointia yrityskäyttöön. Kurssilla perehdytään kuvankäsittelyn, julkaisujen taittamisen ja video- ja äänieditoinnin perusteisiin sekä verkkosivujen toteuttamiseen. Kurssilla tutustutaan tekoälyn vastuulliseen käyttöön digimarkkinoinnissa ja tietoturvalliseen työskentelyyn. Opiskelija tutustuu hakukoneoptimoinnin ja -markkinoinnin (SEO & SEM) perusteisiin ja oppii ymmärtämään digimarkkinointistrategioiden suunnittelun ja toteutuksen perusteita.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 81 h
- luennot ja harjoitukset 39 h
- harjoitustyö 42 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy työmäärään.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin perusteet.
Sisältö
Digimarkkinoinnin perusterminologia, kuvankäsittely, julkaisujen suunnittelu ja editointityökalut. Sosiaalisen median markkinointi, sisältömarkkinointi ja verkkosivustot. SEO & SEM. Strateginen digimarkkinointi & digimarkkinoinnin vuosikello. Tekoäly ja dataturvallisuus.
Aluevaikuttavuus
Osaaminen on sovellettavissa kaikille yrityksille alueella.
Kansainvälisyys
Opiskelijat oppivat kansainvälisessä ja monikulttuurisessa ympäristössä. Digimarkkinointi on luonteeltaan kansainvälistä.
Opiskelumateriaali
Opettajan osoittamaa aineistoa, työkaluja ja luennot.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmätyöskentely ja harjoitukset.
Arviointikriteerit
5: osaa hyödyntää oppimansa taitoja ja työkaluja monipuolisesti
3: osaa joltain osin hyödyntää oppimansa taidot ja työkalut
1: ymmärtää oppimansa taitoja ja työkaluja
Arviointimenetelmät
Harjoitusten hyväksytty suorittaminen.