VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Digimarkkinoinnin perusteet (TL00BE44)

Digimarkkinoinnin perusteet

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TL00BE44
OPS: LT 2021 / 2021V / 2022 / 2022V / 2022W / 2023 / 2023V / 2023W / 2024 / 2024-O / 2024V
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 / 3 (2021-2022 / 2022-2023 / 2023-2024 / 2024-2025 / 2025-2026 / 2026-2027)
Lukukausi: Kevät / Syksy
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Välikangas, Eeva / Simunaniemi, Anna-Mari
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
3001LT2021-1A3.1.2022 – 29.5.2022Klaus SalonenSuomi1.12.2021 – 10.1.2022
3002LT2021-1C3.1.2022 – 29.5.2022Klaus SalonenSuomi1.12.2021 – 10.1.2022
3003LT2021-1B3.1.2022 – 29.5.2022Klaus SalonenSuomi1.12.2021 – 10.1.2022
3004LT2021-1D3.1.2022 – 29.5.2022Klaus SalonenSuomi1.12.2021 – 10.1.2022
3005LT2021V-1K3.1.2022 – 1.5.2022Klaus SalonenSuomi1.12.2021 – 10.1.2022
3006LT2022-1A2.1.2023 – 5.3.2023Eeva VälikangasSuomi1.12.2022 – 10.1.2023
3007LT2022-1B, LT2022-1C2.1.2023 – 5.3.2023Eeva VälikangasSuomi1.12.2022 – 10.1.2023
3009LT2022-1D2.1.2023 – 5.3.2023Eeva VälikangasSuomi1.12.2022 – 10.1.2023
3010LT2022-1W2.1.2023 – 5.3.2023Klaus SalonenSuomi1.12.2022 – 10.1.2023
3011LT2022V-1T2.1.2023 – 14.5.2023Klaus SalonenSuomi1.12.2022 – 10.1.2023
3012LT2023-1A4.3.2024 – 12.5.2024Eeva VälikangasSuomi1.12.2023 – 12.1.2024
3013LT2023-1B, LT2023-1C8.1.2024 – 10.3.2024Eeva VälikangasSuomi1.12.2023 – 12.1.2024
3015LT2023-1D8.1.2024 – 10.3.2024Eeva VälikangasSuomi1.12.2023 – 12.1.2024
3016LT2024-1A3.3.2025 – 11.5.2025Eeva VälikangasSuomi1.12.2024 – 12.1.2025
3017LT2024-1B, LT2024-1C2.1.2025 – 9.3.2025Eeva VälikangasSuomi1.12.2024 – 12.1.2025
3019LT2024-1D2.1.2025 – 9.3.2025Eeva VälikangasSuomi1.12.2024 – 12.1.2025
3020LT2024-1O3.3.2025 – 11.5.2025Eeva VälikangasSuomi1.12.2024 – 12.1.2025

Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2024-2025

Osaamistavoitteet

Kurssilla tutustutaan digimarkkinoinnin perusteisiin ja digimarkkinoinnin ajantasaisiin työvälineisiin ja ohjelmistoihin. Kurssilla opiskelija kasvattaa digitaalisia työelämävalmiuksiaan ja oppii tunnistamaan digimarkkinoinnin roolin osana yrityksen strategiaa ja brändi-imagoa.

Kurssin suoritettuaan opiskelijalla on perustiedot ja -taidot suunnitella ja toteuttaa digimarkkinointia yrityskäyttöön. Kurssilla perehdytään kuvankäsittelyn, julkaisujen taittamisen ja video- ja äänieditoinnin perusteisiin sekä verkkosivujen toteuttamiseen. Kurssilla tutustutaan tekoälyn vastuulliseen käyttöön digimarkkinoinnissa ja tietoturvalliseen työskentelyyn. Opiskelija tutustuu hakukoneoptimoinnin ja -markkinoinnin (SEO & SEM) perusteisiin ja oppii ymmärtämään digimarkkinointistrategioiden suunnittelun ja toteutuksen perusteita.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä 81 h
- luennot ja harjoitukset 39 h
- harjoitustyö 42 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy työmäärään.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet.

Sisältö

Digimarkkinoinnin perusterminologia, kuvankäsittely, julkaisujen suunnittelu ja editointityökalut. Sosiaalisen median markkinointi, sisältömarkkinointi ja verkkosivustot. SEO & SEM. Strateginen digimarkkinointi & digimarkkinoinnin vuosikello. Tekoäly ja dataturvallisuus.

Aluevaikuttavuus

Osaaminen on sovellettavissa kaikille yrityksille alueella.

Kansainvälisyys

Opiskelijat oppivat kansainvälisessä ja monikulttuurisessa ympäristössä. Digimarkkinointi on luonteeltaan kansainvälistä.

Opiskelumateriaali

Opettajan osoittamaa aineistoa, työkaluja ja luennot.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, ryhmätyöskentely ja harjoitukset.

Arviointikriteerit

5: osaa hyödyntää oppimansa taitoja ja työkaluja monipuolisesti
3: osaa joltain osin hyödyntää oppimansa taidot ja työkalut
1: ymmärtää oppimansa taitoja ja työkaluja

Arviointimenetelmät

Harjoitusten hyväksytty suorittaminen.


Takaisin