Pelikehityksen perusteet
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | DU00BS07 |
OPS: | TK 2025 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2025-2026) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Ulvinen, Tero |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on antaa perusvalmiudet yksinkertaisen pelin toteuttamiseen.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä.
• osaa tuoda pelissä tarvittavia resursseja peliprojektiin.
• osaa toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottoria käyttäen.
• ymmärtää versonhallinnan merkityksen osana peliprojektia.
• pystyy julkaisemaan pelin.
Opiskelijan työmäärä
135 tuntia
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
-
Sisältö
Peliprojektin toteuttamiseen ja siihen liittyvät aiheet:
• Pelimoottori
• Versionhallinta
• Resurssitiedostot
• Pelioliot ja niiden toiminnallisuuden laajentaminen omia
komponentteja käyttäen
• Audio
• Pelin julkaisu
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Verkko-opiskelu
Arviointikriteerit
Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5.
1-2:
Opiskelija
• ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä.
• osaa määrittää peliolioita pelin toiminnallisuuden
toteuttamiseen.
• osaa käyttää valmiita komponentteja peliolioiden
toiminnallisuuden laajentamiseen.
• osaa määrittää yksinkertaisia komponentteja peliolioiden
toiminnallisuuden laajentamiseen.
3-4:
Opiskelija
• hallitsee versionhallinnan käytön peliprojektissa.
• kykenee tuottamaan pelissä toimivaa grafiikkaa ja
ohjelmakoodia.
• hallitsee pelimoottorin vaativampien ominaisuuksien käytön
5:
Opiskelija
• pystyy toimimaan aktiivisesti osana tiimiä peliprojektissa.
• pystyy julkaisemaan valmiin pelin.