Tutkimusmenetelmät ja raportointi
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TTKA0804 |
OPS: | TK 2021 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2023-2024) |
Lukukausi: | Syksy |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Rajala, Päivi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2023-2024
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3004 | TK2021-3A, TK2021-3B | 21.8.2023 – 28.4.2024 | Pia Liedes, Päivi Rajala | Suomi | 1.8.2023 – 6.9.2023 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa tehdä ICT-alan tutkimusta, hän hallitsee tutkimusmenetelmät ja tutkimusprosessin eri vaiheet. Opiskelija valitsee opinnäytetyön aiheen, valitsee sopivan tutkimuksellisen lähestymistavan ja tutkimusmenetelmän sekä toteuttaa opinnäytetyönsä mahdolisimman pitkälle. Opiskelija hallitsee korkeakoulun opinnäytetyön ohjeet. Opiskelija oppii tutkimuksen raportointia ja kielenhuoltoa.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 108h.
Sisältö
Aiheen valinta
Tutkimusprosessi ja tutkimusmenetelmät
Aineistonkeruumenetelmät
Teoreettinen viitekehys / teoriatausta
Tutkimussuunnitelma
Opinnäytetyöprosessi
Aluevaikuttavuus
Opinnäytetyön toimeksiantajat ovat alueemme yrityksiä.
Kansainvälisyys
Monet opinnäytetyön toimeksiantajat ovat kansaivälisiä yrityksiä.
Opiskelumateriaali
- Vaasan ammattikorkeakoulu. Opinnäytetyöohje.
- Hirsjärvi, S., Remes P. & Sajavaara P. 2000. Tutki ja kirjoita.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, itsenäinen opiskelu, henkilökohtainen ohjaus, WorkShopit
Arviointikriteerit
5 = opiskelija on valinnut oman aiheen ja oma opinnäytetyön raportti on edennyt erinomaisesti. Hän hallitsee erinomaisesti tutkimuksensmenetelmät, opinnäytetyön prosessin ja tutkimusraportoinnin.
3 = opiskelija on valinnut oman aiheen ja tehnyt tutkimussuunnitelman. Oma opinnäytetyön raportti on edennyt. Hän hallitsee hyvin tutkimuksensmenetelmät ja raportoinnin.
1 = opiskelija ymmärtää tutkimusmenetelmiä ja tutkimustyön perusteita. Oman opinnäytetyön suunnitelma on valmis.
Arviointimenetelmät
numeerinen arviointi