3D-tuotanto
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TTSS3003 |
OPS: | TK 2020 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2022-2023) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Rajala, Päivi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2022-2023
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3003 | TK2020-3A, TK2020-3B | 2.1.2023 – 30.4.2023 | Päivi Rajala | Suomi | 1.12.2022 – 10.1.2023 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2023-2024.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää 3D-grafiikan periaatteet ja työtavat sekä osaa mallintaa 3D-grafiikkaa ja toteuttaa 3D-animaatioita. Opiskelija osaa hyödyntää 3d-mallinnusmenetelmiä, teksturointia, valaistusta, renderöintiä ja kameratoimintoja. Opiskelija osaa käyttää 3D-mallinnusohjelmaa projekteissa.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä 135 h
Sisältö
Opintojakso sisältää kolmiulotteisen mallintamisen periaatteita, mallinnuksen tekniikoita ja työskentelymenetelmiä. Opintojaksolla mallinnetaan perusprimitiivejä, 2D- ja 3D-malleja ja koostetaan 3D-animaatioita. Mallinnetaan 3D-malli, joka tulostetaan 3D-tulostimella.
Aluevaikuttavuus
3D-mallinnusten tuotannossa huomioidaan alueen yritysten 3D-mallinnustarpeita.
Kansainvälisyys
Käytetään englanninkielistä opiskelumateriaalia
Opiskelumateriaali
Murdock, K. L. 2020. Autodesk 3ds Max 2020 Complete Reference Guide
verkkomateriaalit ja manuaalit
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Verkkotuetut luennot, oppimistehtävät ja itsenäinen harjoitustyö.
Arviointikriteerit
5 = Opiskelija osaa käyttää 3D-animointiin ja -3D-grafiikkaan tarkoitettuja työkaluja erinomaisesti, ja hallitsee 3D-tuotannon periaatteet, menetelmät ja tekniikat erinomaisesti sekä osaa soveltaa tietojaan ja taitojaan projekteissa.
3 = Opiskelija osaa käyttää 3D-animointiin ja -3D-grafiikkaan tarkoitettuja työkaluja hyvin, ja hallitsee 3D-tuotannon periaatteet, menetelmät ja tekniikat hyvin sekä osaa soveltaa tietojaan ja taitojaan projekteissa.
1 = Opiskelija osaa käyttää 3D-animaatioon ja 3D-grafiikkaan tarkoitettuja työkaluja, ja tuntee 3D-tuotannon periaatteet, menetelmät ja tekniikat.
Arviointimenetelmät
tehtävät ja projektityö