Business Swedish (Finns) (In Finnish)
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TIP0314 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | IB 2016 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2016-2017) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Isokangas, Sari |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2016-2017
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
11 | T-IB-1-1, T-IB-1-2 | 1.9.2016 – 31.12.2016 | Sari Isokangas | Suomi | 22.8.2016 – 19.9.2016 |
Osaamistavoitteet
The student will attain writing and speaking skills in Swedish language required in one’s profession, as stipulated by The Language Decree 6.6.2003/424 . The student will learn the usage of Swedish in working life and the vocabulary and concepts of business language. The student will get familiar with business correspondence, meetings, negotiations and reports.The student will be introduced to the local and Scandinavian business life and business culture through learning Swedish. S/He will see bilingualism as a strength and is willing to improve his/her Swedish skills.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 81 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 39 h
- mistä ítsenäistä opiskelua: 42 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Toisen aseteen ruotsin opinnot.
Sisältö
Business language, business correspondence, negotiations and customer service.
Aluevaikuttavuus
The student will be introduced to companies in the field in Swedish
Kansainvälisyys
The student will be introduced to business life and business life in the Nordic countries in Swedish.
Opiskelumateriaali
Jaana Tolkki, Merja Öhman: Perspektiv. Svenska för för yrkeshögskolestudenter, Sanoma Pro Oy 2016.
Sari Hanska-Aare, marit Keränen, Kirsi Lehtoviita, Mia Pirttilä: Gå med vinst! Affärssvenska för högskolor, Edita 2015.
Extra material informed by the lecturer.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Active participation in contact teaching, communicative exercises, individual studies.
Arviointikriteerit
Arviointikriteerit Taitotaso 1: Opiskeija pystyy osallistumaan tavallisimpiin, ennakoitaviin työelämän kielenkäyttötilanteisiin ja käyttää yksinkertaisia rakenteita ja yksittäisiä sanoja viestinnässään. Opiskelija kehittää kurssin aikana oman alan sanaston hallintaa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.
Taitotaso 3: Opiskelija selviytyy kohtalaisesti tavallisimmista, ennakoitavista työelämän kielenkäyttötilanteista ja käyttää rakenteita ja fraaseja viestinnässään kutakuinkin idiomaattisesti. opiskelija osaa käyttää kurssin aikana opittua oman alan sanastoa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.
Taitotaso 5: Opiskelija selviytyy hyvin erilaisissa työelämän kielenkäyttötilanteissa ja hallitsee rakenteet hyvin ja käyttää niitä monipuolisesti. Opiskelija käyttää idiomaattisesti ja laajasti oman alan sanastoa ja ilmaisuja. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.
Arviointimenetelmät
Course participation, written and oral tasks and written and oral examination. Grade in scale 1-5 /fail, as well as a grade in satisfactory (1-3) and good /4-5)/fail for speaking and writing skills, in accordance with the Language Decree on the second official language.