Yhteiskunnallinen terveydenhoitajatyö, Kehittämistehtävä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | STHA1203 |
OPS: | TH 2023 |
Taso: | Terveydenhoitaja (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 4 (2026-2027) |
Lukukausi: | Syksy |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Puska, Anne |
Opetuskieli: | Suomi |
Suoritus ennakkoon? Katso toteutukset lukuvuonna 2024-2025.
Osaamistavoitteet
Opiskelija kehittää työskentelyvalmiuksiaan terveydenhoitotyössä. Opiskelija syventää omaa tutkimustaan ja siitä saatuja tuloksia terveydenhoitotyön asiantuntijuudessa.
Opiskelijan työmäärä
Ohjattu, itsenäinen työskentely 5 op. (135 h).
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Opinnäytetyö
Sisältö
Kehittämistehtävän suunnittelu, toteutus ja arviointi. Kehittämistehtävä laaditaan pääsääntöisesti oman 15 op opinnäytetyön tulosten pohjalta tuote / julkaisu / aktiviteetti / tilaisuus tai vastaava, jossa huomiodaan työelämälähtöisyys. Kehittämistehtävä voi olla esimerkiksi artikkeli, jota voidaan tarjota ammattilehteen; ohje, opas tai terveyskasvatusmateriaali asiakkaille; ohje, opas tai koulutusmateriaali ammattihenkilöstölle; koulutustilaisuus ammattihenkilöstölle tai opiskelijoille; jokin muu ohjaajan kanssa sovittava projektiluontoinen työ.
Aluevaikuttavuus
Työelämälähtöisyys ja oman alueen palveleminen. Ajankohtaisten tutkimus- ja kehittämistoimintojen vahvistaminen alueella.
Opiskelumateriaali
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2006 (tai uudempi painos) Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Itsenäinen työskentely.
Arviointikriteerit
Taso 5.
Opiskelija osaa
- kehittää ja arvioida työskentelyvalmiuksiaan
- syventää tutkimustyöstään saatuja tuloksia asiantuntevasti ja laaja-alaisesti
Taso 3.
Opiskelija osaa
- kehittää perustellen työskentelyvalmiuksiaan
- hyödyntää tutkimustyöstään saatuja tuloksia asiantuntevasti
Taso 1.
Opiskelija osaa
- yksittäisillä esimerkeillä osoittaa työskentelyvalmiuksiaan
- hyödyntää tutkimustyöstään saatuja tuloksia pinnallisesti
Arviointimenetelmät
Projektitehtävä 100%.
Numeerinen arviointi 0-5.