Hoitotyön ruotsi I
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSHP1103 |
OPS: | TH 2019 |
Taso: | Terveydenhoitaja (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2019-2020) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Wähä, Anne |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2019-2020
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
36 | S-SH-1A | 6.1.2020 – 24.5.2020 | Anne Wähä | Suomi | 16.12.2019 – 14.1.2020 |
37 | S-SH-1B | 6.1.2020 – 24.5.2020 | Anne Wähä | Suomi | 16.12.2019 – 14.1.2020 |
38 | S-SH-1CK | 2.9.2019 – 22.12.2019 | Anne Wähä | Suomi | 19.8.2019 – 9.9.2019 |
39 | S-SH-1DK | 2.9.2019 – 22.12.2019 | Anne Wähä | Suomi | 19.8.2019 – 9.9.2019 |
40 | S-TH-1A | 6.1.2020 – 24.5.2020 | Anne Wähä | Suomi | 16.12.2019 – 14.1.2020 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy oman ammattialansa kirjalliseen viestintään. Opiskelija toimii ruotsin kielellä oman alansa perusasiakastilanteissa ja tiedostaa alan viestinnän erityispiirteet. Opiskelija keskustelee ja kirjoittaa ammatillisista aiheista ja hankkii syventävää tietoa valitsemastaan ammatillisesta osa-alueesta. Opiskelija käyttää ruotsia hankkiessaan tietoa opiskelujensa aikana sekä työelämässä. Opiskelija asennoituu myönteisesti kielten oppimiseen.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä: 54 h
- Työjärjestyksessä: 18 h
- Virtuaaliopinnot: 16 h
- Itsenäinen opiskelu: 20 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Valmentava ruotsi ja/tai toisen asteen ruotsin opinnot
Sisältö
Oman ammattialan tekstit, työelämän viestintätilanteet, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, kirjoittamisharjoitukset, oppisisältö on integroitu omaan ammattialaan,pääpaino kirjallisissa harjoituksissa
Aluevaikuttavuus
Opiskelija kehittää osaamistaan toimia alueen yritysten palveluksessa.
Kansainvälisyys
Opiskelija kehittää osaamistaan toimia monikulttuurisessa työyhteisössä ja erilaisten asiakkaiden kanssa.
Opiskelumateriaali
Annetaan opintojakson alussa/aikana
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Keskustelut, kirjalliset harjoitukset, pari- ja ryhmätyöt
Arviointikriteerit
Taitotaso 5
Opiskelija osaa ja selviytyy hyvin erilaisissa työelämän kielenkäyttötilanteissa ja hallitsee rakenteet hyvin ja osaa käyttää niitä monipuolisesti. Opiskelija käyttää idiomaattisesti ja laajasti oman alan sanastoa ja ilmaisuja. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen. Opiskelija haluaa koko ajan kehittää kielitaitoaan.
Taitotaso 3
Opiskelija osaa ja selviytyy kohtalaisesti tavallisimmista ennakoitavista työelämän kielenkäyttötilanteista ja osaa käyttää rakenteita ja fraaseja viestinnässään kutakuinkin idiomaattisesti. Opiskelija osaa käyttää kurssin aikana opittua oman alan sanastoa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.
Taitotaso 1
Opiskelija osaa ja pystyy osallistumaan tavallisimpiin ennakoitaviiin työelämän kielenkäyttötilanteisiin ja osaa käyttää yksinkertaisia rakenteita ja yksittäisiä sanoja viestinnässään. Opiskelija osaa kehittää kurssin aikana oman alan sanaston hallintaa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen, hyväksytyt harjoitustyöt, kirjallinen tentti, numeerinen arviointi 0-5
Päättötodistukseen tulee valtionhallinnon kielitutkinnon arvosana tyydyttävä (1-3) tai hyvä (4-5) suullisesta ja kirjallisesta kielitaidosta erikseen