VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Terveydenhoitajakoulutus (TH) > 2017 > Vuosi 2 > Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen II (SSHP2002)

Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen II

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSHP2002
OPS: TH 2017
Taso: Terveydenhoitaja (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2018-2019)
Lukukausi: Kevät
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Melender, Hanna-Leena
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2018-2019

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
23S-SH-2CK31.8.2018 – 21.12.2018Eija Kalliokoski, Hanna-Leena MelenderSuomi20.8.2018 – 17.9.2018
24S-SH-2DK31.8.2018 – 21.12.2018Eija Kalliokoski, Hanna-Leena MelenderSuomi20.8.2018 – 17.9.2018
25S-SH-2DK7.1.2019 – 2.6.2019Anne PuskaSuomi10.12.2018 – 14.1.2019
26S-SH-2A7.1.2019 – 2.6.2019Eija Kalliokoski, Marjo-Riitta HimanenSuomi10.12.2018 – 14.1.2019
27S-SH-2B7.1.2019 – 2.6.2019Anne Puska, Eija KalliokoskiSuomi10.12.2018 – 14.1.2019
28S-TH-2A7.1.2019 – 2.6.2019Anne Puska, Eija KalliokoskiSuomi10.12.2018 – 14.1.2019

Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2020-2021.

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa tavallisimpia aineiston analyysimenetelmiä. Opiskelija osaa parantaa ja arvioida tutkimuksen/kehittämistyön luotettavuutta. Opiskelija osaa raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset suullisesti ja kirjallisesti.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 53 h
- mistä ohjattua opiskelua: 25 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 28 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltävät opinnot: Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen I.

Sisältö

Aineiston analyysimenetelmät.Tutkimuksen/kehittämistyön luotettavuuden parantaminen ja arviointi. Tutkimusraportin tai kehittämistyön raportin kirjoittaminen. Tutkimustulosten tai kehittämistyön tulosten suullinen esittäminen erilaisissa tilaisuuksissa sekä kirjallinen julkaiseminen erilaisilla julkaisufoorumeilla.

Opiskelumateriaali

Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2015. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: WSOYpro.
Muu ilmoitettava materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot 23 h, tentti 2 h.

Arviointikriteerit

Taso 5: opiskelija osaa
- kuvata laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin keskeiset menetelmät ja soveltaa niitä
- kuvata tutkimuksen/kehittämistyön luotettavuuden parantamisen ja arvioinnin menetelmät ja soveltaa niitä
- osaa raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset viestivästi, kriittisesti ja analyyttisesti sekä laatia tutkimusraportista/kehittämistyön raportista ja sen suullisesta esittelystä toimivat, ehyet kokonaisuudet

Taso 3: opiskelija osaa
- kuvata laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin menetelmiä
- kuvata tutkimuksen/kehittämistyön luotettavuuden parantamisen ja arvioinnin menetelmiä
- raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset viestivästi, osittain kriittisesti ja analyyttisesti, sekä laatia tutkimusraportista/kehittämistyön raportista ja sen suullisesta esittelystä toimivat

Taso 1: opiskelija osaa
- nimetä laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin menetelmiä
- nimetä tutkimuksen/kehittämistyön luotettavuuden parantamisen ja arvioinnin menetelmiä
- raportoida tutkimus/kehittämistyön tuloksia sekä laatia tutkimusraportin/kehittämistyön raportin ja esitellä sitä suullisesti

Arviointimenetelmät

Tentti 100%. Numeerinen arviointi 0-5.


Takaisin