Ikääntyneen ja hänen perheensä terveydenhoitajatyö
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | STHA1104 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | TH 2015 |
Taso: | Terveydenhoitaja (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 4 (2018-2019) |
Laajuus: | 1 op |
Vastuuopettaja: | Saikkonen, Sanna |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2018-2019
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Lähiop. | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | S-TH-4A | 31.8.2018 – 21.12.2018 | Helena Leppänen | Suomi | 11 h | 20.8.2018 – 17.9.2018 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija arvioi ikääntyvän ja hänen perheen terveydenhoidon tuen tarvetta. Opiskelija ohjaa ikääntyvää ja hänen perhettään heidän terveyden ja hyvinvoinnin eri näkökulmista. Opiskelija käyttää ja arvioi näyttöön perustuvaa tietoa.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 27h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 13 h
- mistä itsenäistä opiskelua 14 h
Sisältö
Ikääntyvän ja hänen perheensä terveyden edistämisen eri näkökulmat ja terveydenhoidon tuki. Liikunta, Ravitsemus, päihteet ja uni sekä yhteisöllisyys ikääntyvän asiakkaan ohjauksessa. Terveysteknologia.
Opiskelumateriaali
Opettajan määrittelemä opiskelumateriaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luento, harjoitukset, oppimiskeskustelut, verkotettu opetus,
Arviointikriteerit
Taso 5
opiskelija osaa
- itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti arvioida ikääntyvän ja hänen perheensä terveydenhoidon tuen tarvetta
-ohjata ikääntyvää ja hänen perhettään terveyden ja hyvinvoinnin eri näkökulmista
- etsiä, käyttää ja arvioida näyttöön perustuvaa tietoa hyödyntäen sitä ikääntyvän ja hänen perheensä terveyden edistämisessä
Taso 3
opiskelija osaa
- itsenäisesti arvioida ikääntyvän ja hänen perheensä terveydenhoidon tuen tarvetta
- tunnistaa ikääntyvän ja hänen perheensä ohjauksen tarpeen ja käyttää erilaisia menetelmiä ohjaamisessa.
- perustellusti etsiä ja käyttää näyttöön perustuvaa tietoa ikääntyvän ja hänen perheensä terveyden edistämiseksi
Taso 1
opiskelija osaa
- ohjatusti arvioida ikääntyvän ja hänen perheensä terveydenhoidon tuen tarvetta
- ohjatusti tunnistaa ikääntyvän ja hänen perheensä ohjauksen tarpeen ja käyttää erilaisia menetelmiä ohjaamisessa.
- etsiä ja käyttää näyttöön perustuvaa tietoa ikääntyvän ja hänen perheensä terveyden edistämisessä
Arviointimenetelmät
tehtävä, tentti, essee, seminaari, arviointi ( 0-5)