VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Terveydenhoitajakoulutus (TH) > 2015 > Vuosi 2 > Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen II (SSHP2002)

Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen II

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSHP2002
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: TH 2015
Taso: Terveydenhoitaja (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2016-2017)
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Melender, Hanna-Leena
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2016-2017

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
6S-SH-1VK, S-SH-2VK9.1.2017 – 28.4.2017Marjo-Riitta HimanenSuomi22.8.2016 – 16.1.2017
7S-TH-3A, S-TH-3B29.8.2016 – 23.12.2016Marjo-Riitta HimanenSuomi22.8.2016 – 19.9.2016
8S-SH-3A29.8.2016 – 16.12.2016Anne PuskaSuomi22.8.2016 – 19.9.2016
9S-SH-3B29.8.2016 – 16.12.2016Hanna-Leena MelenderSuomi22.8.2016 – 19.9.2016
10S-SH-3DK31.10.2016 – 4.3.2017Marjo-Riitta HimanenSuomi30.10.2016 – 27.11.2016
11S-TH-2A6.3.2017 – 2.6.2017Eija Kalliokoski, Marjo-Riitta HimanenSuomi12.12.2016 – 16.1.2017
12S-SH-2CK6.3.2017 – 2.6.2017Marjo-Riitta HimanenSuomi12.12.2016 – 16.1.2017
13S-SH-2A9.1.2017 – 28.4.2017Eija Kalliokoski, Marjo-Riitta HimanenSuomi12.12.2016 – 16.1.2017
14S-SH-2B9.1.2017 – 3.3.2017Eija Kalliokoski, Marjo-Riitta HimanenSuomi12.12.2016 – 16.1.2017
15S-SH-2C6.3.2017 – 28.4.2017Eija Kalliokoski, Marjo-Riitta HimanenSuomi12.12.2016 – 16.1.2017
16S-SH-3CK9.1.2017 – 3.3.2017Marjo-Riitta HimanenSuomi12.12.2016 – 16.1.2017

Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa tavallisimpia aineiston analyysimenetelmiä. Opiskelija osaa raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset suullisesti ja kirjallisesti.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 53 h
- mistä ohjattua opiskelua: 26 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 27 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltävät opinnot: Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen I, Hoitotyön viestintä

Sisältö

Aineiston analyysimenetelmät. Tutkimusraportin tai kehittämistyön raportin kirjoittaminen. Tutkimustulosten tai kehittämistyön tulosten suullinen esittäminen erilaisissa tilaisuuksissa sekä kirjallinen julkaiseminen erilaisilla julkaisufoorumeilla.

Opiskelumateriaali

Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: WSOYpro.
Muu ilmoitettava materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot 25 h (hoitotyön opettaja 12 t, viestinnän opettaja 13 t), tentti 1 h (hoitotyön opettajan osuus).

Arviointikriteerit

Taso 5: opiskelija osaa
- kuvata laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin keskeiset menetelmät ja soveltaa niitä
- osaa raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset viestivästi, kriittisesti ja analyyttisesti sekä laatia tutkimusraportista/kehittämistyön raportista ja sen suullisesta esittelystä toimivat, ehyet kokonaisuudet

Taso 3: opiskelija osaa
- kuvata laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin menetelmiä
- raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset viestivästi, osittain kriittisesti ja analyyttisesti, sekä laatia tutkimusraportista/kehittämistyön raportista ja sen suullisesta esittelystä toimivat

Taso 1: opiskelija osaa
- nimetä laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin menetelmiä
- raportoida tutkimus/kehittämistyön tuloksia sekä laatia tutkimusraportin/kehittämistyön raportin ja esitellä sitä suullisesti

Arviointimenetelmät

Tentti 50% (hoitotyön opettaja), tehtävä 50 % (viestinnän opettaja). Numeerinen arviointi 0-5.


Takaisin