VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Terveydenhoitajakoulutus (TH) > 2014 > Vuosi 2 > Hoitotyön ruotsi II (SSHP1104)

Hoitotyön ruotsi II

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSHP1104
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: TH 2014
Taso: Terveydenhoitaja (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2015-2016)
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Wähä, Anne
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2015-2016

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
7S-TH-2A, S-TH-2B1.9.2015 – 24.10.2015Anne WähäSuomi21.8.2015 – 13.9.2015
8S-SH-2C21.8.2015 – 24.10.2015Anne WähäSuomi21.8.2015 – 13.9.2015
9S-SH-2CK4.1.2016 – 4.6.2016Anne WähäSuomi7.12.2015 – 11.3.2016
10S-SH-2A7.3.2016 – 4.6.2016Anne WähäSuomi7.12.2015 – 10.2.2016
11S-SH-2B4.1.2016 – 30.4.2016Anne WähäSuomi7.12.2015 – 10.2.2016
12S-SH-2DK4.1.2016 – 4.6.2016Anne WähäSuomi7.12.2015 – 10.2.2016

Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.

Osaamistavoitteet

Opiskelija perehtyy oman ammattialansa suulliseen viestintään. Opiskelija toimii ruotsin kielellä oman alansa perusasiakastilanteissa ja tiedostaa alan viestinnän erityispiirteet. Opiskelija keskustelee ammatillisista aiheista ja hankkii syventävää tietoa valitsemastaan ammatillisesta osa-alueesta. Opiskelija käyttää ruotsia hankkiessaan tietoa opiskelujensa aikana sekä työelämässä. Opiskelija asennoituu myönteisesti kielten oppimiseen

Opiskelijan työmäärä

Yhteensä: 54 h
- Työjärjestyksessä:18 h
- Virtuaaliopinnot: 16 h
- Itsenäinen opiskelu: 20 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Valmentava ruotsi ja/tai toisen asteen ruotsin opinnot, Hoitotyön ruotsi I

Sisältö

Oman ammattialan tekstit, työelämän viestintätilanteet, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, kirjoittamisharjoitukset, oppisisältö on integroitu omaan ammattialaan,pääpaino suullisissa harjoituksissa

Opiskelumateriaali

Annetaan opintojakson alussa/aikana

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Keskustelut, harjoitukset, pari- ja ryhmätyöt

Arviointikriteerit

Taitotaso 5
Opiskelija osaa ja selviytyy hyvin erilaisissa työelämän kielenkäyttötilanteissa ja hallitsee rakenteet hyvin ja osaa käyttää niitä monipuolisesti. Opiskelija osaa käyttää idiomaattisesti ja laajasti oman alan sanastoa ja ilmaisuja. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen. Opiskelija haluaa koko ajan kehittää kielitaitoaan.


Taitotaso 3
Opiskelija osaa ja selviytyy kohtalaisesti tavallisimmista ennakoitavista työelämän kielenkäyttötilanteista ja osaa käyttää rakenteita ja fraaseja viestinnässään kutakuinkin idiomaattisesti. Opiskelija osaa käyttää kurssin aikana opittua oman alan sanastoa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.

Taitotaso 1
Opiskelija osaa ja pystyy osallistumaan tavallisimpiin ennakoitaviiin työelämän kielenkäyttötilanteisiin ja osaa käyttää yksinkertaisia rakenteita ja yksittäisiä sanoja viestinnässään. Opiskelija osaa kehittää kurssin aikana oman alan sanaston hallintaa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen, hyväksytyt harjoitustyöt, suullinen tentti, numeerinen arviointi 0-5

Päättötodistukseen tulee valtionhallinnon kielitutkinnon arvosana tyydyttävä (1-3) tai hyvä (4-5) suullisesta ja kirjallisesta kielitaidosta erikseen


Takaisin