Projektin johtaminen ja hallinta
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TTA0301 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | T-TK 2011V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2011-2012) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Hellman, Sirkka |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2011-2012
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
11 | T-TK-1-1 | 9.1.2012 – 27.4.2012 | Sirkka Hellman | Suomi | 7.12.2011 – 15.1.2012 |
12 | T-TK-1-2 | 9.1.2012 – 27.4.2012 | Sirkka Hellman | Suomi | 7.12.2011 – 15.1.2012 |
Osaamistavoitteet
Opintojakso perehdyttää opiskelijat projektinhallintaan ja johtamiseen. Opiskelija osaa toimia vastuullisena jäsenenä projektissa. Hän ymmärtää projektin suunnittelun ja ohjauksen merkityksen. Hän osaa kehittää prosessia.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 81 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 40 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 41 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Ei ole
Sisältö
Opintojakso perehdyttää opiskelijat liiketoimintalähtöisten tietotekniikkahankkeiden ja -projektien lähtökohtiin, suunnitteluun, ohjaukseen ja jälkiarviointiin. Laadun ja riskianalyysin merkitys ymmärretään. Myös IT-projekteille tyypilliseen ketterään SCRUM hallintatapaan tutustutaan. Ms Project -ohjelmistoon tutustutaan.
Opiskelumateriaali
- Pelin Risto Projektihallinnan käsikirja; .,: Projektijohtaminen, [Helsinki]: Projektijohtaminen Oy Risto Pelin, uusin painos.
- Haikala-Märijärvi: Ohjelmistotuotanto Helsinki : Satku-Kauppakaari, uusin painos952-14-0486-8.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Kokonaiskuvan hahmottaminen, aktivoiva luento ja teorialuentoja. Ohjatut ja itsenäiset oppimistehtävät. Problem Based Learning methodi osaan kurssia.
Arviointikriteerit
5 Osaa toimia projektipäällikkönä pienessä projektissa. Tai muulla tavoin esittää vastaavan osaamisen. Osaa vertailla erilaisia prosessimalleja ja analysoidan niitä.
3 Ymmärtää projektisuunnitelman sisällön projektin jäsenen näkökulmasta. Hallitsee erilaisia projektin prosessimalleja, ketterää tai jotain muuta.
1 Osaa toimia jäsenenä projektissa ja tietää vastuunsa.
Arviointimenetelmät
Vaaditut harjoitukset tehtävä tai vaihtoehtoisesti koe.