VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Tietojenkäsittely (T-TK) > 2008 > Vuosi 2 > Flash ja animaatiot (TTS3103)

Flash ja animaatiot

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TTS3103
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot
OPS: T-TK 2008
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2009-2010)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Tamminen, Mika
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2009-2010

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
4T-TK-3DI, T-TK-4TH24.8.2009 – 19.12.2009Mika TamminenSuomi14.8.2009 – 6.9.2009
5 4.1.2010 – 1.5.2010Mika TamminenSuomi7.12.2009 – 10.1.2010

Osaamistavoitteet

Kurssin tavoitteena on oppia tuottamaan vektoripohjaista, vuorovaikutteista
animaatiota ja tutustua Flash-tekniikan moninaisiin mahdollisuuksiin.
Opiskelija kykenee tuottamaan vuorovaikutteisen ja toimivan Web-sivuston tai
muun multimediatoteutuksen hyödyntäen ActionScript-toiminnallisuutta. Flashin ActionScript-kielen perustaitojen hallinta ja soveltaminen. XML-pohjaisen tiedon käyttö Flash-esityksessä.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä 135 h
- Työjärjestyksessä olevaa opiskelua 40 h
- Itsenäistä opiskelua 95 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edellytetään perustietoja tietokoneen käytöstä (ainakin tiedonhaku verkosta, toimistotyökalujen käyttö, sähköpostin käyttö). Perustiedot kuvankäsittelystä ja/tai jonkinasteisesta grafiikan tuottamisesta helpottavat kurssin suorittamista. Perustiedot ohjelmoinnista helpottavat kurssin suorittamista.

Sisältö

Flash-työskentely-ympäristö ja työkalut. Käyttöympäristöt ja –alueet. Värit ja animaatiot. Julkaisumuodot. Tasot ja kohtaukset. Symbolityypit ja –kirjasto. Painikkeet. Esitysten optimointi. Interaktiivisuus. Maskien käyttö. Toiminnallisuuden luominen; ActionScript-kielen perusteet ja soveltaminen. XML-tietolähteiden käyttäminen.

Opiskelumateriaali

Luentomateriaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitukset. Itsenäinen työskentely.

Luennot 40 h, verkkotuettu opetus 80 h, projektityö 15 h.

Arviointikriteerit

1 = Opiskelija osaa tuottaa vektoripohjaista animaatiota
3 = Opiskelija osaa tuottaa interaktiivista, vektoripohjaista animaatiota, joka hyödyntää ulkoisia resursseja
5 = Opiskelija osaa yo. tekniikat sekä kykenee hyödyntämään uusimpia/viimeisimpiä standardeja ja tekniikoita

Arviointimenetelmät

Harjoitukset ja harjoitustyö. Numeerinen arviointi 1-5.


Takaisin