Tietojenkäsittelyn englanti II
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TTP0315 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | T-TK 2007 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2008-2009) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Auranen, Päivi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2008-2009
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3 | 25.8.2008 – 20.12.2008 | Päivi Auranen | Suomi | 15.8.2008 – 31.8.2008 | |
4 | 5.1.2009 – 2.5.2009 | Päivi Auranen | Suomi | 8.12.2008 – 11.1.2009 | |
5 | T-TK-3DI | 5.1.2009 – 2.5.2009 | Päivi Auranen | Suomi | 8.12.2008 – 11.1.2009 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää oman ammattialan tekstejä ja puhetta sekä pystyy selviytymään suullisesti ja kirjallisesti työelämän eri tilanteissa englannin kielellä. Lisäksi hän hallitsee oman ammattialansa ja liike-elämän sanastoa ja omaksuu positiivisen asenteen jatkuvaa, myös omatoimista, kielenopiskelua kohtaan. Opiskelija ymmärtää ammattikielenkäytön eroavan yleiskielestä.
Opiskelijan työmäärä
81 h, josta 39 lähiopetusta ja 41 itsenäistä työskentelyä
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Lukiokurssit tai tasotesti tai Englanninvalmentava kurssi.
Sisältö
Oman ammattialan tekstejä sekä niihin liittyviä harjoituksia, liike-elämän viestintää harjoituksineen; työelämän tilanteita simuloivia tekstejä ja harjoituksia.
Opiskelumateriaali
Kerätään kurssin aikana harjoituksista ja ajankohtaisista teksteistä.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Harjoitukset ja tehtävät.
Arviointikriteerit
1= Opiskelija ymmärtää tekstin/keskustelun pääasiat ja pyrkii osallistumaan. Opiskelija osaa alansa keskeistä sanastoa.
3= Opiskelija ymmärtää ja tuottaa oman alansa tekstiä tai keskustelua vaikka ei vielä täysin sujuvasti. Opiskelija tuntee alansa sanastoa.
5=Opiskelija kommunikoi sujuvasti ja omaa laajan sanavaraston sekä yleisesti että erikoisalallaan. Opiskelija pyrkii jatkuvasti kehittämään taitojaan.
htäväkansio.Arviointikriteerit_en Active participation in class meetings, oral and written exercises, exam. Numeric scale (0-5)
Arviointimenetelmät
Jatkuva näyttö, kirjalliset ja suulliset tehtävät, portfolio.