Asiakkuuksien johtaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLYS1103 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | T-LY 2013 |
Taso: | Tradenomi (ylempi AMK) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Virtanen, Henrik |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opintojakso Seinäjoen ammattikorkeakoulussa (erikoistumismoduuli).
Opiskelija ymmärtää suhdemarkkinoinnin merkityksen pitkän aikavälin asiakassuhteisiin pohjautuvassa liiketoiminnassa. Opiskelija ymmärtää asiakassuhteen hallinnan käsitteen ja soveltamisen kestokulutushyödykkeiden, palveluiden ja B-to-B tuotteiden markkinoinnissa. Opiskeilja hallitsee CRM:n käsitteen sekä osaa soveltaa CRM:n mahdollisuuksia käytännön markkinoinnin johtamisen ongelmatilanteiden ja haasteiden ratkaisemiseksi. Opiskelija osaa hyödyntää CRM:ää markkinoinnin johtamisen työkaluna. Opiskelija osaa arvioida työyhteisön toimintaa sekä intressiryhmien (ensisijaisesti asiakkaat) muuttuvia tarpeita ja pystyy mukauttamaan ja kehittämään tietotekniikan järjestelmiä (CRM) johtamisen työkaluna
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 135 h
-mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 24 h
-mistä itsenäistä opiskelua: 111 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
Suhdemarkkinoinnin käsitettä käydään läpi lähiopintojaksoilla. Sen soveltamista käytäntöön, erityisesti CRM:n näkökulmasta, harjoitellaan oman yrityksen / yhteisön ja casejen näkökulmasta. Käytännön CRM-järjestelmän ominaisuuksiin ja mahdollisuuksiin tutustutaan myös kurssin aikana. Kurssiin kuuluu harjoitustyö CRM:n soveltamisesta oman yrityksen / yhteisön toimintaan.
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, keskustelut, kirjallisuustehtävät ja/tai yrityscaset sekä omaan yritykseen/organisaatioon liittyvä kehittämistehtävä.
Arviointikriteerit
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa huomioidaan työskentelymenetelmät, ongelmanratkaisukyky ja kyky soveltaa opittua tietoa työelämän käytänteiden kehittämiseksi.