Markkinoinnin johtaminen / Asiakaskeskeinen liiketoiminta
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLYS0004 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | T-LY 2011 |
Taso: | Tradenomi (ylempi AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2011-2012) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Mannila, Margit |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opintojakso Seinäjoen ammattikorkeakoulussa.
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin johtamisen kokonaisvaltaisena prosessina ja osaa soveltaa tietämystään markkinointistrategian suunnittelussa sekä markkinointisuunnitelman laatimisessa. Opiskelija pystyy selviytymään käytännön työelämässä kohtaamistaan monista markkinoinnin johtamisen haasteista.
Opiskelija hallitsee markkinointiviestintästrategioiden suunnittelun ja ymmärtää integroidun markkinointiviestinnän roolin. Opiskelija ymmärtää brandien strategisen johtamisen perusperiaatteet ja osaa soveltaa niitä brandien rakentamisessa. Lisäksi opiskelija pystyy tunnistamaan erilaisia strategisia ongelmatilanteita tuotteen elinkaaren eri vaiheissa ja löytämään ratkaisuja näihin ongelmatilanteisiin innovaatioiden kautta myös palveluiden näkökulmasta.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 135 h
-mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 24 h
-mistä itsenäistä opiskelua: 111 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
- Brandien johtaminen ja integroitu markkinointiviestintä
- Markkinoinnin johtaminen kokonaisvaltaisena prosessina
- Asiantuntijapalveluiden ja palveluiden tuotteistaminen ja kehittäminen
- Markkinointisuunnitelman tai markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen
- Tuotteiden ja palvelujen innovaatiot
- Innovaatiotoiminta
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, keskustelut, kirjallisuustehtävät ja/tai yrityscaset sekä omaan yritykseen/organisaatioon liittyvä kehittämistehtävä.
Arviointikriteerit
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa huomioidaan työskentelymenetelmät, ongelmanratkaisukyky ja kyky soveltaa opittua tietoa työelämän käytänteiden kehittämiseksi.