Yrittäjyys ja johtaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TYS0011 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | T-LY 2008 |
Taso: | Tradenomi (ylempi AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2008-2009) |
Laajuus: | 6 op |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2008-2009
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
2 | 25.8.2008 – 25.10.2008 | Kirsti Melin | Suomi | 15.8.2008 – 31.8.2008 |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on antaa valmiudet toimia menestyksekkäästi yrittäjänä ja/tai yrityksen johtotehtävissä luomalla selkeä ymmärrys yrittäjyydestä ja luovuuden merkityksestä yritystoiminnassa, verkostoitumisesta strategisena toimintavaihtoehtona sekä ydinkyvykkyyden hyödyntämisestä liiketoimintaprosessissa. Alueellisessa tarkastelussa painotetaan yrittäjyyden erityisalueita mm. perheyrittäjyyttä.
Sisältö
Yrittäjyys liiketoiminnan käyttövoimana, verkostot yritysten yhteistoimintamuotoina, organisaation ja johtamisen kehittäminen yrityksessä sekä yrittäjyyden erityisalueet.
Opiskelumateriaali
Heikkilä, L. & J. Heikkilä (2000). Luovuus ja innovatiivisuus selviytymisstrategiana muutoksen maailmassa,
www.yrittajakoulu.com/yrkoulu/yrittäjyyden-oppia.
Varamäki, E. (2002). Pk-yritysten moninkeskinen verkostoyhteistyö,
www.yrittajakoulu.com/yrkoulu/yrittäjyyden-oppia.
Jalava, U., T. Peltonen, S. Keskinen & L. Kontkanen (1999). Osaaminen yrityksessä. Turun yliopiston täydennyskoulutuskeskuksen julkaisuja A:74.
KTM julkaisuja 16/2005; Elinkeino-osasto. Perheyritykset jatkuvuuden, uusiutumisen ja kasvuhakuisuuden moottorina. Edita Publishing Oy tai nettiversio.
Muu luentojen alussa käytettäväksi määrättävä materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Opetusmenetelmät ja toteutus
Opinnot toteutetaan monimuoto-opetuksena. Ne sisältävät luentoja, omaehtoista perehtymistä kirjallisuuteen, esseitä, workshop-työskentelyä sekä projektitehtäviä. Lähiopetus (luennot, ryhmätyöt ja workshop-esitykset) käsittää 24 tuntia.
Arviointimenetelmät
Opintojakson arviointi Opintojakson arvioinnissa huomioidaan kokonaisvaltainen oppimisprosessi workshop työskentelyn, esseiden ja projektitehtävien osalta.