Markkinointistrategia- ja suunnittelu
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS1203 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | T-LT 2013V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2015-2016) |
Laajuus: | 8 op |
Vastuuopettaja: | Hellström, Heidi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2015-2016
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
6 | T-LT-3M | 1.9.2015 – 29.4.2016 | Heidi Hellström | Suomi | 14.8.2015 – 30.10.2015 |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija tuntee muutosprosessin visioista konkreettiseksi toiminnaksi. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin suunnitteluprosessin ja markkinoinnin johtamisen perusperiaatteet ja osaa soveltaa näitä käytännön esimerkkiken kautta. Opiskelija pystyy toimimaan erilaisissa ryhmissä, osaa käyttää markkinointityökaluja sekä osaa arvioida omaa ja muiden oppimisprosessia ja osaamistavoitteita.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 216 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 108h
- mistä itsenäistä opiskelua: 108h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Asiakassuuntainen markkinointi
Sisältö
Markkinoinnin suunnittelun perustat, lähtökohta-analyysit, strategiat, tavoitteiden asettaminen, markkinointitoimenpiteiden suunnittelu, seuranta, henkilökunnan sitouttaminen suunnitelman toteutukseen ja markkinoinnin johtaminen. Projektityö.
Opiskelumateriaali
Vuorinen, T. 2014. Strategiakirja - 20 työkalua. Talentum. Andberg, L & Eliason, B. 2005. Marknadsplanen. 4:e uppl. Malmö. Liber Läromedel. Cohen, P. uusin painos. Marketing Plan. New York. Wiley&Sons.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, kotitehtävät, ryhmätyöt, oppimispäiväkirja, TKI-tapausharjoitukset.
Arviointikriteerit
Numeerinen arviointi (0-5). Projektityöt 75%, tehtävät: oppimispäiväkirja, ryhmätyöt, yksilökohtaiset harjoitukset 25%. Itse- ja vertaisarviointi.
Arviointimenetelmät
Tapausharjoitukset:
5: käyttää ja soveltaa keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä sujuvasti erilaisissa tilanteissa
3: käyttää johdonmukaisesti teorioita, käsitteitä ja menetelmiä kirjallisessa ja suullisessa viestinnässä
1: käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä erilaisissa tilanteissa
Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan
3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita
1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita