Virtuaalinen markkinointi
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS1104 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-LT 2013V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2014-2015) |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Skåtar, Kim |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2014-2015
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
12 | 22.8.2014 – 19.12.2014 | Klaus Salonen | Suomi | 15.8.2014 – 14.9.2014 |
13 | 1.9.2014 – 19.12.2014 | Klaus Salonen | Suomi | 15.8.2014 – 14.9.2014 |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija omaksuu tietämystä virtuaalisesta toimintaympäristöstä ja sen erityisominaisuuksista verrattuna perinteiseen toimintaympäristöön. Huomiota kiinnitetään erityisesti suunnitteluun, ostoon, viestintään ja virtuaalisen markkinapaikan ylläpitoon.
Opiskelijan työmäärä
Kokonaistyömäärä 108 h. Työjärjestyksessä olevaa opiskelua 45 h. Itsenäistä opiskelua 63 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen, Mainosgrafiikka
Sisältö
Virtuaalisen toimintaympäristön erityispiirteet, käsitteet, internetmainonta, e-kaupankäynti, markkinointi virtuaalisia medioita käyttäen, web2 sekä elokuva ja ääni internetissä.
Opiskelumateriaali
- Hanson, W. 2000. Princeples of Internet Marketing. Cincinnati. South-Western College Publishing.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitustyöt.
Arviointikriteerit
Tentti:
5: käyttää ja soveltaa keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä sujuvasti erilaisissa tilanteissa
3: käyttää johdonmukaisesti teorioita, käsitteitä ja menetelmiä kirjallisessa ja suullisessa viestinnässä
1: käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä erilaisissa tilanteissa
Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan
3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita
1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita
Arviointimenetelmät
Tentti 50%, ryhmätyöt ja projektit 50%.Numeerinen arviointi (0-5).