Julkisoikeus
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS4504 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | T-LT 2013 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2014-2015) |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Hartman, Tuula |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2014-2015
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
4 | T-LT-2O | 1.10.2014 – 20.2.2015 | Marika Teirfolk-Naarmala | Suomi | 15.8.2014 – 31.10.2014 |
5 | 1.9.2014 – 19.12.2014 | Marika Teirfolk-Naarmala | Suomi | 15.8.2014 – 14.9.2014 | |
6 | 14.11.2014 – 31.5.2015 | Marika Teirfolk-Naarmala | Suomi | 13.11.2014 – 31.1.2015 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija tutustuu julkisen oikeuden perusteisiin, oikeusturvaan, hyvään hallintoon, toimivallan perusteisiin sekä perusoikeuksiin.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 108 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 54 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 54 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Sopimus- ja velvoiteoikeuden perusteet
Sisältö
Julkisen juridiikan peruskäsitteet, yksilön oikeusasema, ylempien valtioelinten asema, tehtävät ja toiminta, kunnallisoikeuden keskeisiä kohtia, laillisuusvalvonta
Opiskelumateriaali
Husa, J.-Pohjolainen, T. 2002 Julkisen vallan oikeudelliset perusteet - johdatus julkisoikeuteen. Helsinki. Talentum. Lakimiesliiton kustannus.
Lainsäädäntö: Suomen perustuslaki, kuntalaki
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, oikeustapaukset, esitykset ja itsenäinen opiskelu
Arviointikriteerit
1 Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää keskeiset teoriat, periaatteet ja menetelmät. Hän tunnistaa alansa asiantuntijuusalueen.
3 Opiskelija osaa käyttää keskeisiä käsitteitä tehtävissä ja ymmärtää taustalla olevat teoreettiset lähtökohdat. Hän osaa määritellä alansa asiantuntija-alueen.
5 Opiskelija osaa perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja. Hän tunnistaa alan kehittämistarpeita.
Arviointimenetelmät
Tentti. Numeerinen arviointi (0-5).