Kauppa tiettyjen markkina-alueiden kanssa
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS2305 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-LT 2013 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2014-2015) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Blomquist, Helena |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2014-2015
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
11 | T-LT-2K | 5.1.2015 – 30.4.2015 | Helena Blomquist | Suomi | 8.12.2014 – 12.1.2015 |
12 | 5.1.2015 – 30.4.2015 | Helena Blomquist | Suomi | 8.12.2014 – 12.1.2015 | |
13 | 5.1.2015 – 30.4.2015 | Margit Mannila | Suomi | 8.12.2014 – 12.1.2015 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy tietyn maantieteellisen markkina-alueen kaupankäyntiin. Markkina-alue vaihtelee vuosittain sen mukaan, mikä markkina-alue kulloinkin on Suomen ulkomaankaupan suuntautumisen kannalta ajankohtainen. Opintojaksolla perehdytään valitun markkina-alueen kaupan kannalta keskeisiin asioihin. Tällaisia ovat alueen erityisominaisuudet, talous, ulkomaankauppa ja markkinointi sekä näihin liittyvät erityispiirteet.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 90 h
- luennot ja harjoitukset 40 h
- kokeisiin valmistautuminen 10 h
- harjoitustyö 10 h
- itsenäinen työ ja reflektointi 30 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Yrityksen kansainvälistyminen
Sisältö
Tietyn kansainvälisen markkina-alueen kaupankäynti, alueen erityisominaisuudet, ulkomaankauppa, talous ja markkinointi.
Opiskelumateriaali
Luennoitsijan osoittama kirjallisuus.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, opetuskeskustelu, harjoitukset, ryhmätyöt ja projektityö.
Arviointikriteerit
5 opiskelija käyttää ja soveltaa keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menelmiä sujuvasti erilaisissa tilanteissa
3 opiskelija käyttää johdonmukaisesti teorioita, käsitteitä ja menetelmiä kiljallisessa ja suullisessa viestinnässä
1 opiskelija käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä erilaisissa tilanteissa
Arviointimenetelmät
Osallistuminen lähiopetukseen, tehtävät, projektityö 50% ja tentti 50%. Numeerinen arviointi (0-5).