Markkinointitutkimus
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS1201 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-LT 2013 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2015-2016) |
Laajuus: | 7 op |
Vastuuopettaja: | Skåtar, Kim |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2015-2016
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
12 | T-LT-3M | 4.1.2016 – 29.4.2016 | Kim Skåtar | Suomi | 7.12.2015 – 10.1.2016 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee eri markkinointitutkimusmenetelmät, tutkimuksiin liittyvä tilastotiede, osaa käyttää SPSS-tilasto-ohjelmaa sekä käyttää hyväkseen ohjelman antamia tuloksia. Opiskelija osaa kerätä, analysoida ja tulkita laadullista tietoa. Opiskelija ymmärtää markkinointitutkimuksen roolin päätöksentekoprosessissa sekä osaa suhtautua kriittisesti tutkimustuloksiin. Opiskelija osaa tehdä pienimuotoisia markkinointitutkimuksia.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä
189 tuntia, josta
92 tuntia lähiopetusta ja
97 tuntia itsenäistä työskentelyä
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Asiakassuuntainen markkinointi, Kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen, Palvelujen markkinointi, Suhdemarkkinointi ja tilastotieiden perusteet
Sisältö
Tutkimuksen merkitys ja käyttökohteet, tutkimuksen suunnittelu. Tutustuminen tilastotieteeseen, tutkimuksissa käytettäviin tunnuslukuihin, niiden analysointi, hypoteesien testaaminen, laadullisen tiedon analysointi ja tulkinta, tulosten tulkinta ja johtopäätösten teko. Markkinointitutkimusprojektin toteuttaminen.
Opiskelumateriaali
- Mäntyneva M., Heinonen J., Wrange K. 2003. Markkinointitutkimus. WSOY Oppimateriaalit Oy.
- Malhotra, N. K. Birks, D. F. 2000. Marketing Research, an applied approach. European Edition. Pearson Education Limited.
- Olkkonen, R. Saastamoinen, K. 2000. SPSS perusopas. Turun Kauppakorkeakoulun julkaisu. Turku.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, ohjatut harjoitukset ja harjoitustyöt, etätehtävät.
Arviointikriteerit
1 opiskelija ymmärtää markkinointitutkimuksen perusteita
3 opiskelija ymmärtää hyvin markkinointitutkimuksen perusteita ja osaa soveltaa niitä monelta osin
5 opiskelija ymmärtää erinomaisesti markkinointitutkimuksen perusteita ja osaa soveltaa niitä käytännössä erittäin hyvin
Arviointimenetelmät
Tentti (30%), harjoitustyö ja siihen kuuluva raportointi (70%). Numeerinen arviointi (0-5).