VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Liiketalous (T-LT) > 2013 > Palveluliiketoimintaosaaminen (TLP0701)

Palveluliiketoimintaosaaminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLP0701
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: T-LT 2013
Taso: Tradenomi (AMK)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Sabel, Thomas
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
1T-LT-1-17.1.2014 – 30.5.2014Thomas SabelSuomi9.12.2013 – 10.1.2014
2T-LT-1-27.1.2014 – 30.5.2014Thomas SabelSuomi9.12.2013 – 10.1.2014
3T-LT-1-37.1.2014 – 30.5.2014Heidi HellströmSuomi9.12.2013 – 10.1.2014
4T-LT-1-47.1.2014 – 30.5.2014Heidi HellströmSuomi9.12.2013 – 10.1.2014
5T-LT-1-15.1.2015 – 30.4.2015Thomas SabelSuomi8.12.2014 – 12.1.2015
6T-LT-1-25.1.2015 – 30.4.2015Thomas SabelSuomi8.12.2014 – 12.1.2015
7T-LT-1-35.1.2015 – 23.5.2015Heidi HellströmSuomi8.12.2014 – 12.1.2015
8T-LT-1-45.1.2015 – 23.5.2015Heidi HellströmSuomi8.12.2014 – 12.1.2015
9T-LT-1-14.1.2016 – 29.4.2016Thomas SabelSuomi7.12.2015 – 10.1.2016
10T-LT-1-24.1.2016 – 29.4.2016Kim Skåtar, Thomas SabelSuomi7.12.2015 – 10.1.2016
11T-LT-1-34.1.2016 – 29.4.2016Heidi HellströmSuomi7.12.2015 – 10.1.2016
12T-LT-1-44.1.2016 – 29.4.2016Heidi HellströmSuomi7.12.2015 – 10.1.2016

Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.

Osaamistavoitteet

Opiskelija tietää mitä palvelukäsitteellä tarkoitetaan, hän tuntee erilaiset palvelumuodot sekä ymmärtää palvelujen merkityksen yrityksen/yhteisön kilpailukeinona.

Opiskelijan työmäärä

Yhteensä 81 h. Ohjattua lähiopetusta, projektit sekä ryhmätyöt: 39 h. Itsenäistä opiskelua: 42 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Asiakassuuntainen markkinointi

Sisältö

Eri palvelumuotoihin tutustuminen sekä niiden arviointi ja raportointi, palvelumuotoilu.

Opiskelumateriaali

-Tuulaniemi, Juha. Palvelumuotoilu. Talentum, 2011. Hämeenlinna : Kariston kirjapaino
-Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, workshopit, ryhmätyöt, kirjoittamalla oppiminen.

Arviointikriteerit

Kiitettävä 5
Osaa kriittisesti arvioida erilaisia palveluja ja niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen, huomioi analyyttisellä tavalla palveluihin liittyvän teorian
Hyvä 3
Osaa luokitella erilaisia palveluja sekä arvioida niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen.
Tyydyttävä 1.
Tunnistaa eri palvelut sekä ymmärtää niiden vaikutuksia yrityksen menestykseen.

Arviointimenetelmät

Arvioinnissa käytetään numeerista skaalaa (0-5). Arviointi tapahtuu toteutettujen tehtävien, workshopien ja ryhmätöiden pohjalta, opiskelija tekee kirjallisen oppimisraportin. Arvioinnissa keskeisessä roolissa on opiskelijan kyky arvioida palveluja teorian pohjalta.

- Yksilösuoritus: kirjatentti 50%
- Mystery shopping -ryhmätyö 50%
- Artikkelien ryhmätyöt (3 kpl) ja niiden esittäminen

100-90p. = 5
89-80p. = 4
79-70p. = 3
69-60p. = 2
59-50p. = 1


Takaisin