VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Liiketalous (T-LT) > 2011V > Vuosi 3 > Markkinointitutkimus (TLS1201)

Markkinointitutkimus

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS1201
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-LT 2011V
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2013-2014)
Laajuus: 7 op
Vastuuopettaja: Skåtar, Kim
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2013-2014

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
10T-LT-3M2.9.2013 – 28.2.2014Kim SkåtarSuomi16.8.2013 – 13.9.2013

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee eri markkinointitutkimusmenetelmät, tutkimuksiin liittyvä tilastotiede, osaa käyttää SPSS-tilasto-ohjelmaa sekä käyttää hyväkseen ohjelman antamia tuloksia. Opiskelija osaa kerätä, analysoida ja tulkita laadullista tietoa. Opiskelija ymmärtää markkinointitutkimuksen roolin päätöksentekoprosessissa sekä osaa suhtautua kriittisesti tutkimustuloksiin. Opiskelija osaa tehdä pienimuotoisia markkinointitutkimuksia.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä
189 tuntia, josta
92 tuntia lähiopetusta ja
97 tuntia itsenäistä työskentelyä

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Asiakassuuntainen markkinointi, Kuluttaja- ja ostokäyttäytyminen, Palvelujen markkinointi, Suhdemarkkinointi ja tilastotieiden perusteet

Sisältö

Tutkimuksen merkitys ja käyttökohteet, tutkimuksen suunnittelu. Tutustuminen tilastotieteeseen, tutkimuksissa käytettäviin tunnuslukuihin, niiden analysointi, hypoteesien testaaminen, laadullisen tiedon analysointi ja tulkinta, tulosten tulkinta ja johtopäätösten teko. Markkinointitutkimusprojektin toteuttaminen.

Opiskelumateriaali

- Mäntyneva M., Heinonen J., Wrange K. 2003. Markkinointitutkimus. WSOY Oppimateriaalit Oy.
- Malhotra, N. K. – Birks, D. F. 2000. Marketing Research, an applied approach. European Edition. Pearson Education Limited.
- Olkkonen, R. – Saastamoinen, K. 2000. SPSS perusopas. Turun Kauppakorkeakoulun julkaisu. Turku.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, ohjatut harjoitukset ja harjoitustyöt, etätehtävät.

Arviointikriteerit

1 opiskelija ymmärtää markkinointitutkimuksen perusteita

3 opiskelija ymmärtää hyvin markkinointitutkimuksen perusteita ja osaa soveltaa niitä monelta osin

5 opiskelija ymmärtää erinomaisesti markkinointitutkimuksen perusteita ja osaa soveltaa niitä käytännössä erittäin hyvin

Arviointimenetelmät

Tentti (30%), harjoitustyö ja siihen kuuluva raportointi (70%). Numeerinen arviointi (0-5).


Takaisin