VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Liiketalous (T-LT) > 2011 > Vuosi 3 > Markkinointistrategia- ja suunnittelu (TLS1203)

Markkinointistrategia- ja suunnittelu

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS1203
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: T-LT 2011
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2013-2014)
Laajuus: 8 op
Vastuuopettaja: Hellström, Heidi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2013-2014

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
4T-LT-3M2.9.2013 – 28.2.2014Heidi HellströmSuomi16.8.2013 – 13.9.2013

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on, että opiskelija tuntee muutosprosessin visioista konkreettiseksi toiminnaksi. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin suunnitteluprosessin ja markkinoinnin johtamisen perusperiaatteet ja osaa soveltaa näitä käytännön esimerkkiken kautta. Opiskelija pystyy toimimaan erilaisissa ryhmissä, osaa käyttää markkinointityökaluja sekä osaa arvioida omaa ja muiden oppimisprosessia ja osaamistavoitteita.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 216 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 108h
- mistä itsenäistä opiskelua: 108h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Asiakassuuntainen markkinointi

Sisältö

Markkinoinnin suunnittelun perustat, lähtökohta-analyysit, strategiat, tavoitteiden asettaminen, markkinointitoimenpiteiden suunnittelu, seuranta, henkilökunnan sitouttaminen suunnitelman toteutukseen ja markkinoinnin johtaminen. Projektityö.

Opiskelumateriaali

Vuorinen, T. 2014. Strategiakirja - 20 työkalua. Talentum. Andberg, L & Eliason, B. 2005. Marknadsplanen. 4:e uppl. Malmö. Liber Läromedel. Cohen, P. uusin painos. Marketing Plan. New York. Wiley&Sons.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, kotitehtävät, ryhmätyöt, oppimispäiväkirja, TKI-tapausharjoitukset.

Arviointikriteerit

Numeerinen arviointi (0-5). Projektityöt 75%, tehtävät: oppimispäiväkirja, ryhmätyöt, yksilökohtaiset harjoitukset 25%. Itse- ja vertaisarviointi.

Arviointimenetelmät

Tapausharjoitukset:

5: käyttää ja soveltaa keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä sujuvasti erilaisissa tilanteissa
3: käyttää johdonmukaisesti teorioita, käsitteitä ja menetelmiä kirjallisessa ja suullisessa viestinnässä
1: käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä erilaisissa tilanteissa


Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan

3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita

1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita


Takaisin