Liike-elämän saksa I (A1)
| Rakennetyyppi: | Opintojakso |
|---|---|
| Koodi: | TLP0316 |
| Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
| OPS: | T-LT 2011 |
| Taso: | Tradenomi (AMK) |
| Opiskeluvuosi: | 1 (2011-2012) |
| Laajuus: | 4 op |
| Vastuuopettaja: | Frank, Kristina |
| Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2011-2012
| Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
|---|---|---|---|---|---|
| 19 | T-LT-1-1, T-LT-1-2 | 24.10.2011 – 2.3.2012 | Pirkko Tuomaala | Suomi | 3.10.2011 – 30.10.2011 |
| 20 | T-LT-1-3 | 9.1.2012 – 27.4.2012 | Ursula Udd | Suomi | 7.12.2011 – 15.1.2012 |
| 21 | T-LT-1-4 | 9.1.2012 – 27.4.2012 | Sören Granlund | Suomi | 7.12.2011 – 15.1.2012 |
| 22 | 9.1.2012 – 27.4.2012 | Sören Granlund | Suomi | 7.12.2011 – 15.1.2012 |
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on hankkia saksan kielen perusrakenteiden hallinta, ammatillisissa tilanteissa tarvittavaa selviytymistaitoa sekä oppia kielen oikea ääntäminen.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä yhteensä: 108 h
josta ohjattua lähiopetusta 52 h, itsenäistä opiskelua 53 h, suullinen ja kirjallinen testi 3 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Ei edeltäviä opintoja
Sisältö
Oma työ ja työpaikka, koulutus, asuminen, esittelyt, kulttuuriasioita. Ääntäminen, intonaatio, arkipäivän ja työelämänsanontoja, perusrakenteita.
Opiskelumateriaali
Kauppi Simon: Fahrplan (Tekstit ja sanastot). Kustannusosakeyhtiö Tammi. Vammala.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Opetuskeskustelut, oppisisältöihin liittyvät harjoitukset, pari- ja ryhmätyöt, kotitehtävät.
Arviointikriteerit
1 = opiskelija osaa käyttää kieltä tyydyttävästi sekä suullisesti että kirjallisesti.
3 = opiskelija osaa käyttää kieltä hyvin suullisesti ja kirjallisesti ja pystyy soveltamaan oppimaansa.
5 = opiskelija osaa käyttää kieltä erinomaisesti suullisesti ja kirjallisesti ja pystyy soveltamaan oppimaansa vaativammalla tasolla
Arviointimenetelmät
Jatkuva näyttö, tehtävät, suullinen ja kirjallinen tentti. Numeerinen arviointi (0-5).
