Liike-elämän saksa I (B1)
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLP0317 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-LT 2010V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2011-2012) |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Tuomaala, Pirkko |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2011-2012
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
8 | T-LT-2T | 24.10.2011 – 2.3.2012 | Sören Granlund | Suomi | 3.10.2011 – 30.10.2011 |
Osaamistavoitteet
Opiskelijan tavoitteena on ammatillisen kielitaidon kehittäminen. Hän syventää saksan kielen taitoaan ja kehittää kykyään viestiä erilaisissa ammatillisissa tilanteissa. Opiskelija vahvistaa yleiskielen tuntemustaan ja oppii ammattialansa sanastoa selviytyäkseen työelämän viestintätilanteista. Hänellä on myönteinen asenne saksan kieleen, sen oppimiseen ja saksankielisiin kulttuureihin. Opiskelija ymmärtää ja osaa tuottaa normaalitempoista puhetta. Hän pystyy lukemaan ja tuottamaan helpohkoa ammattitekstiä.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 108 h, josta työjärjestyksessä olevaa opetusta 52 h ja itsenäistä opiskelua 53h, suullinen ja kirjallinen testi 3 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Saksa A2 tai vastaava
Sisältö
Itsensä ja muitten esittely työntekijöinä, yrityksen esittely, messuille osallistuminen, tuotteiden esittely, puhelinkieli, Suomesta kertominen.
Opiskelumateriaali
Rakkolainen Tuomiala-Mäkelä Bürkel: Deutsch im Berufsleben, Edita Oyj, 5. uudistettu painos, Helsinki 2008.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Opetuskeskustelut, harjoitukset, pari- ja ryhmätyöt, tehtävät.
Arviointikriteerit
1= opiskelija osaa ammattikielen perussanaston, pystyy käyttämään kieltä tyydyttävästi ja ymmärtää helppoa ammattikieltä.
3= opiskelija hallitsee alan ammattikielen hyvin, selviytyy työelämän suullisista ja kirjallisista viestintätilanteista ja ymmärtää ammattitekstejä.
5= opiskelija hallitsee alan suullisen ja kirjallisen ammattikielen erinomaisesti, kommunikoi sujuvasti eri viestintätilanteissa ja ymmärtää alan tekstiä vaikeuksitta.
Arviointimenetelmät
Aktiivisuus kurssilla, kirjalliset tehtävät, suullinen ja kirjallinen tentti, opiskelijan itsearviointi. Numeerinen arviointi (0-5).