VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Liiketalous (T-LT) > 2010 > Vuosi 2 > Suhdemarkkinointi (TLS1102)

Suhdemarkkinointi

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TLS1102
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-LT 2010
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2011-2012)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Skåtar, Kim
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2011-2012

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
79.1.2012 – 27.4.2012Kim SkåtarSuomi7.12.2011 – 15.1.2012
89.1.2012 – 2.3.2012Kim SkåtarSuomi7.12.2011 – 15.1.2012

Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on, että opiskelija saa perinteisten markkinoinnin kilpailukeinojen lisäksi perustiedot siitä, kuinka käytännössä suhdemarkkinointi, verkostot ja vuorovaikutukset toimivat markkinoinnissa. Opiskelija osaa soveltaa tietoaan yritystoiminnassa.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä: 81 h. Ohjattua lähiopetusta: 39 h. Itsenäistä opiskelua: 42 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Markkinoinnin perusteet. Sales Management.

Sisältö

Suhdemarkkinoinnin käsitteet, erilaiset markkinatasolla olevat suhteet, asiakkaan ja yrityksen väliset suhteet sekä suhteiden vaikutus markkinointiin.

Aluevaikuttavuus

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Kansainvälisyys

Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.

Opiskelumateriaali

- Gummeson, E. 2004. Suhdemarkkinointi, 4p:stä 30 R:ään. Helsinki. Talentum.
- Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitus- ja projektityöt.

Arviointikriteerit

Tentti:

5: käyttää ja soveltaa keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä sujuvasti erilaisissa tilanteissa
3: käyttää johdonmukaisesti teorioita, käsitteitä ja menetelmiä kirjallisessa ja suullisessa viestinnässä
1: käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä erilaisissa tilanteissa


Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan

3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita

1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita

Arviointimenetelmät

Numeerinen arviointi (0-5). Harjoitustyö 50% ja tentti 50%.


Takaisin