Sovellettu päätösanalyysi
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS1105 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | T-LT 2009V |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Skåtar, Kim |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | 25.10.2010 – 17.12.2010 | Thomas Sabel | Suomi | 4.10.2010 – 29.10.2010 | |
2 | T-LT-3M | 24.10.2011 – 2.3.2012 | Kim Skåtar | Suomi | 3.10.2011 – 30.10.2011 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että opiskelija saa tarvittavat tiedot case-harjoitusten hyödyntämisestä oppimisprosessissaan. Edellisten markkinoinnin opintojaksojen tietoja hyödynnetään case-harjoitusten kuvaamien ongelmien ratkaisuissa. Opiskelija oppii luovuutta ja itsenäistä työskentelyä käytännön esimerkkien avulla. Keskeistä on, että opiskelija vastaa oppimistapahtumastaan ja harjoittelee ongelmanratkaisua, päätöksentekoa, johtamista ja arviointia.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä: 108 h. Luennot 3h. Ohjattua lähiopetusta: 30 h. Itsenäistä opiskelua: 75 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Asiakassuuntainen markkinointi, palvelujen markkinointi, suhdemarkkinointi.
Sisältö
Todellisten yritysmaailman tilanteiden arviointi, ongelman havaitseminen, erilaisten ratkaisujen arviointi ja päätöksenteonharjoittelu.
Aluevaikuttavuus
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Kansainvälisyys
Kurssin sisällössä otetaan huomioon alueen energia-alan yritysten sekä kansainvälisen kaupan erityispiirteet.
Opiskelumateriaali
Luennoitsijan jakamat käytännön esimerkit ja artikkelit.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, harjoitustyöt, projektityöt.
Arviointikriteerit
Tehtävät:
5: kerätä tietoa systemaattisesti oman alan tieteellisistä julkaisuista
- luokitella ja vertailla eri tiedonlähteitä ja jäsentää hankkimaansa tietoa
- muokata tietoa käyttökelpoiseksi
- arvioida tiedon oikeellisuutta ja luotettavuutta
- ymmärtää alan kehittämistarpeita ja esittää kehittämistoimenpiteitä
- analysoida ja arvioida käytännön toiminnassa ilmeneviä ammatillisia ongelmia
- perustella teoriaperustaisesti asiantuntijatehtävissä toimiessaan
3: muokata ja soveltaa kerättyä tietoa,
- arvioida tiedon oikeellisuutta,
- kerätä tietoa oman alan tieteellisistä julkaisuista
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää itsenäisesti erilaisia ongelmanratkaisumenetelmiä
- tunnistaa alan kehittämistarpeita
1: kerätä ja käyttää tietoa eri lähteistä,
- ymmärtää tiedon oikeellisuuden ja luotettavuuden merkityksen ja menetelmät
- perustella asiantuntijatehtävissä toimiessaan tekemiään ratkaisuja
- käyttää ohjatusti ongelmanratkaisumenetelmiä
- löytää alan kehittämistarpeita
Esitykset ja tuntiaktiviteetti:
5: toimia tavoitteellisesti ammatillisen ja monialaisen ryhmän jäsenenä erilaisissa tilanteissa
- soveltaa kestävän toiminnan periaatteita ja tunnistaa muutostarpeita alan ja yhteiskunnan näkökulmasta
- soveltaa oppimaansa eri kulttuurien erityispiirteet huomioiden
3: toimia tavoitteellisesti erilaisissa ryhmissä
- analysoida alan ammattieettistä toimintaa ja toimia eettisesti alan tyypillisissä tilanteissa
- soveltaa kestävän kehityksen periaatteita toiminnassaan
- ottaa toiminnassaan huomioon eri kulttuurien piirteet
1: toimia erilaisissa ryhmissä
- toimia alan arvoperustan ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- toimia kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti
- ymmärtää globaalin toiminnan ja päätöksenteon merkityksen kansalaisten ja organisaatioiden kannalta
- soveltaa oppimaansa eri kulttuurit huomioiden
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi (0-5). Harjoitustyöt 50%, esitys ja tuntiaktiviteetti 50%