VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Liiketalous (T-LT) > 2009V > Vuosi 1 > Liike-elämän englanti I (Osa A) (TLP0315A)

Liike-elämän englanti I (Osa A)

Rakennetyyppi: Opintojakson osa
Koodi: TLP0315A
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: T-LT 2009V
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2009-2010)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Auranen, Päivi
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2009-2010

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
16T-LT-1-124.8.2009 – 19.12.2009Päivi AuranenSuomi14.8.2009 – 20.9.2009
17T-LT-1-224.8.2009 – 19.12.2009Päivi AuranenSuomi14.8.2009 – 20.9.2009
18T-LT-1-44.1.2010 – 29.5.2010Päivi AuranenSuomi7.12.2009 – 10.1.2010
19 4.1.2010 – 1.5.2010Ulla PilttiSuomi7.12.2009 – 10.1.2010
20T-LT-1-38.3.2010 – 29.5.2010Päivi AuranenSuomi15.2.2010 – 14.3.2010

Osaamistavoitteet

Opiskelija perehtyy englannin kielen ammatilliseen kielenkäyttöön. Tavoitteena on kehittää kirjallista ja suullista taitoa työelämää varten. Opiskelija oppii ammattisanastoa. Opiskelijalla on mahdollisuus parantaa myös peruskielitaitoaan.

Opiskelijan työmäärä

81 h, josta 39 lähiopetusta ja 41 itsenäistä työskentelyä.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Lukion kurssit, tasotesti tai Valmentava Englanti -opintojakso.

Sisältö

Ammattikieli ja sanasto. Lukeminen, kirjoittaminen, puhuminen ja kuunteleminen. Työelämän suulliset ja kirjalliset kielenkäyttötilanteet kuten esittäytyminen, yritysesittelyt, myynti- ja asiakastilanteet.

Aluevaikuttavuus

Kyky työskennellä englannin kielellä paikallisesti.

Kansainvälisyys

Kyky työskennellä kansainvälisesti englannin kielellä.

Opiskelumateriaali

Ohjaajan kurssilla ilmoittama materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Tekstien lukemista, dokumenttien tuottamista, suullisia tehtäviä, ryhmätyöskentelyä, luentoja, harjoituksia, itsenäistä opiskelua.

Arviointikriteerit

Osallistuminen ja aktiivisuus, tehtävät ja tentti. Numeerinen arviointi (0-5).
1= Opiskelija ymmärtää tekstin/keskustelun pääasiat ja pyrkii osallistumaan. Opiskelija osaa alansa keskeistä sanastoa.
3= Opiskelija ymmärtää ja tuottaa oman alansa tekstiä tai keskustelua vaikka ei vielä täysin sujuvasti. Opiskelija tuntee alansa sanastoa.
5=Opiskelija kommunikoi sujuvasti ja omaa laajan sanavaraston sekä yleisesti että erikoisalallaan. Opiskelija pyrkii jatkuvasti kehittämään taitojaan.

Arviointimenetelmät

Suulliset ja kirjalliset tehtävät sekä lopputentti.


Takaisin