Kauppa tiettyjen markkina-alueiden kanssa
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TLS2305 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-LT 2009 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2010-2011) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Blomquist, Helena |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2010-2011
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
6 | 3.1.2011 – 29.4.2011 | Helena Blomquist | Suomi | 7.12.2010 – 9.1.2011 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy tietyn maantieteellisen markkina-alueen kaupankäyntiin. Markkina-alue vaihtelee vuosittain sen mukaan, mikä markkina-alue kulloinkin on Suomen ulkomaankaupan suuntautumisen kannalta ajankohtainen. Opintojaksolla perehdytään valitun markkina-alueen kaupan kannalta keskeisiin asioihin. Tällaisia ovat alueen erityisominaisuudet, talous, ulkomaankauppa ja markkinointi sekä näihin liittyvät erityispiirteet.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 90 h
- luennot ja harjoitukset 40 h
- kokeisiin valmistautuminen 10 h
- harjoitustyö 10 h
- itsenäinen työ ja reflektointi 30 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Yrityksen kansainvälistyminen
Sisältö
Tietyn kansainvälisen markkina-alueen kaupankäynti, alueen erityisominaisuudet, ulkomaankauppa, talous ja markkinointi.
Opiskelumateriaali
Luennoitsijan osoittama kirjallisuus.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, opetuskeskustelu, harjoitukset, ryhmätyöt ja projektityö.
Arviointikriteerit
5 opiskelija käyttää ja soveltaa keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menelmiä sujuvasti erilaisissa tilanteissa
3 opiskelija käyttää johdonmukaisesti teorioita, käsitteitä ja menetelmiä kiljallisessa ja suullisessa viestinnässä
1 opiskelija käyttää keskeisiä teorioita, käsitteitä ja menetelmiä erilaisissa tilanteissa
Arviointimenetelmät
Osallistuminen lähiopetukseen, tehtävät, projektityö 50% ja tentti 50%. Numeerinen arviointi (0-5).